ContentHouse / Klienci  / Wirtualny Ratownik Medyczny – w służbie człowiekowi, ContentHouse technologicznego chatbota

Wirtualny Ratownik Medyczny – w służbie człowiekowi, ContentHouse technologicznego chatbota

 

Utrata przytomności, wypadek drogowy, zawał serca, atak padaczki lub astmy – to przykłady zaledwie kilku sytuacji stanowiących zagrożenie utraty życia lub zdrowia, które mogą przydarzyć się każdemu z nas, bez względu na wiek, płeć i miejsce przebywania. Rośnie liczba rozmaitych sposobów edukowania społeczeństwa w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Jednym z nich jest Wirtualny Ratownik Medyczny, czyli stworzony przez naszą agencję chatbot, który udowadnia, że nie trzeba nosić peleryny, by zostać bohaterem i uratować ludzkie życie.

Czym jest chatbot?

Chatbot to nic innego jak program komputerowy, który, bazując na sztucznej inteligencji, wchodzi w interakcję z użytkownikiem za pomocą naturalnego języka. Pełni funkcję konsultanta: potrafi porozumiewać się z odbiorcami i swobodnie odpowiadać na ich pytania. Wirtualnego asystenta można osadzić na różnych platformach takich jak np. Facebook Messenger czy Google Asystent.

Technologia z misją

Wirtualny Ratownik Medyczny (WRM) został powołany do życia przez ContentHouse dla Projektu AED i ma za zadanie przekazywać podstawową wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia utraty życia lub zdrowia. Narratorem WRM jest Pomocny Dżo, czyli tytułowy bohater komiksu edukacyjnego, który do tej pory uczył, jak reagować w sytuacjach kryzysowych oraz jak korzystać z defibrylatora.

Teraz, dzięki technologii chatbot, będzie można porozmawiać z nim również na temat wypadków drogowych, tych z udziałem dzieci i innych sytuacji, jakie stanowią potencjalne niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia. To jednak nie wszystko. Możliwości stworzonego przez naszą agencję Wirtualnego Ratownika Medycznego są o wiele większe. Bot przeprowadza użytkowników przez scenariusze możliwych zdarzeń i doradza, jak pomóc tonącemu, co zrobić, gdy porazi nas prąd lub w jaki sposób pomóc osobie po omdleniu. Każda z możliwych do wyboru ścieżek to osobna historia, opowiedziana w prosty i zrozumiały dla odbiorcy sposób. Co więcej, oprócz praktycznych wskazówek i treści stricte edukacyjnych, Pomocny Dżo pomaga przyswoić najważniejsze informacje również w formie nawiązujących do poruszanych kwestii zagadek – mówi autor chatbota, nasz Media Manager, Michał Bednarczyk.

To on – Pomocny Dżo –
narrator prosto z naszego chatbota

Wirtualny Ratownik Medyczny to również dobry sposób na odkrycie i zrozumienie, jakich informacji na temat udzielania pierwszej pomocy ludzie poszukują. Zdobyta wiedza pozwoli nie tylko udoskonalić technologię samego bota, ale wskaże również zagadnienia, którym będzie trzeba poświęcić więcej uwagi podczas tworzenia programów i ścieżek edukacyjnych – mówi Jakub Mitka, prezes Fundacji Projekt AED.

Pamiętajmy jednak, że Wirtualny Ratownik jest źródłem wiedzy, natomiast NIE JEST stworzony po to, by pomóc w sytuacji zagrożenia „tu i teraz”. W razie pogorszenia zdrowia, należy niezwłocznie zadzwonić na numer alarmowy 112 lub 999.