Content marketing pozwala przedsiębiorstwom uzyskać 3 razy większą liczbę leadów sprzedażowych (IAB Polska)

62%

marketerów odnoszących sukces w swoich działaniach ma udokumentowany plan na te działania (Demand Sage, 2023)

69%

firm planuje w 2023 roku zwiększyć swoje budżety na content marketing (Semrush, 2023)

ikona strategia content marketing

strategia content marketing

Strategia contentmarketingowa jest dla nas punktem wyjścia i podstawą długofalowych działań. Dbamy o to, aby uwzględniała cele biznesowe firmy oraz potrzeby Twoich klientów.

Poświęcamy dużo czasu na odkrycie i poznanie zainteresowań grup docelowych. Budujemy persony, czyli zestaw cech czytelników, którzy są Twoimi klientami. Za pomocą narzędzi analizujemy ich zachowania w sieci oraz dokładnie określamy, jakie tematy i kiedy konsumują. Wszystko po to, by precyzyjnie docierać do Twoich odbiorców poprzez precyzyjnie dobrane formaty i kanały dystrybucji.

Spisana strategia content marketing porządkuje i określa kierunek działań contentowych oraz pozwala na synergię contentu z innymi obszarami marketingu, takimi jak video marketing, SEO, influencer marketing czy PPC. 

Etapy opracowania strategii contentmarketingowej 

  1. Brief. Poznajemy Twoją markę, ustalamy cele strategii contentmarketingowej oraz jak będziemy je mierzyć. Analizujemy działania Twojej konkurencji. 
  2. Określenie grupy docelowej. Za pomocą narzędzi poznajemy Twoich odbiorców, ich zainteresowania i zachowania w sieci. 
  3. Dobór treści. Planujemy treści odpowiadające na potrzeby Twoje grupy docelowej. Określamy formaty contentu (np. artykuł, video, infografika).
  4. Dystrybucja contentu. Wybieramy kanały dystrybucji, czyli serwisy, w których są obecni Twoi odbiorcy. Aby do nich dotrzeć, korzystamy ze wsparcia SEO.