W pierwszej fazie projektu skupiliśmy się na przygotowaniu precyzyjnego, a zarazem przejrzystego ogłoszenia o pracę. W oparciu o wytyczne otrzymane od Klienta opisaliśmy zakres obowiązków, wymagane kwalifikacje oraz ofertę pracodawcy. Ogłoszenie, wzbogacone o elementy graficzne, zostało opublikowane w domenie ContentHouse, gdzie była prowadzona kampania rekrutacyjna. Zgłoszenia od kandydatów przychodziły na dedykowaną projektowi skrzynkę mailową.
Działania mediowe, w związku z poszukiwaniem native speakera, były szczególnie nakierowane na rynek amerykański. Naszym nadrzędnym celem było dotarcie do redaktorów anglojęzyczynych o profilu technologicznym w Stanach Zjednoczonych. Realizowaliśmy działania w ramach kampanii Facebook Ads i LinkedIn Ads oraz Google Display. Media Manager na bieżąco moderował kampanię, analizował poziom konwersji i optymalizował działania mające na celu dotarcie do z ofertą do najlepszych kandydatów.
Kandydaci byli proszeni o przesyłanie na skrzynkę mailową swojego CV i portfolio artykułów. Po kilku tygodniach intensywnych działań mediowych, przystąpiliśmy do oceny nadesłanych zgłoszeń. Analizując CV oraz artykuły z portfolio, kierowaliśmy się zawartymi w ogłoszeniu rekrutacyjnym wytycznymi od Klienta. Na tej podstawie, spośród wszystkich zgłoszeń, wybraliśmy sześcioro kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani do kolejnego etapu rekrutacji.
Kandydaci otrzymali do wykonania zadanie rekrutacyjne. Polegało ono na przygotowaniu krótkiego artykułu, nawiązującego tematycznie do obszaru hi-tech i działalności firmy Andea.
Celem zadania było przetestowanie wiedzy content writerów oraz ich kompetencji językowych. Po nadesłaniu artykułów, zostały one sprawdzone pod względem merytorycznym i poprawności gramatyczno-stylistycznej. Do kolejnego etapu przeszli autorzy dwóch najlepszych tekstów.
Ostatnią fazą rekrutacji były dwa spotkanie briefingowe w formie telekonferencji z udziałem Klienta oraz kandydatów. Z ramienia ContentHouse uczestniczyły w nich osoby koordynujące projekt. W trakcie spotkań omówione zostały doświadczenia zawodowe content writerów oraz kwestie formalne związane z ewentualnym rozpoczęciem współpracy.
Klient dokonał ostatecznego wyboru kandydata na stanowisko content writera w oparciu o konsultacje z udziałem naszych specjalistów.
Dzięki naszym działaniom zrekrutowany został doświadczony content writer ze Stanów Zjednoczonych. W trakcie kampanii dla firmy Andea na bieżąco optymalizowaliśmy działania contentowe i mediowe, dostosowując je do specyfiki branży oraz rynku zagranicznego. Pozwoliło nam to dotrzeć do wyspecjalizowanej grupy kandydatów oraz zdobyć cenne insighty i doświadczenia.
Po zakończeniu zadania Klient zlecił nam realizację kolejnego projektu – wsparcia technicznego i merytorycznego w procesie rekrutowania pracowników na stanowiska Digital Marketing Specialist i SEO Specialist.