VIBEZ.pl – akcja #MamWpływ

Vibez.pl to serwis internetowy Wirtualnej Polski, którego głównymi odbiorcami jest generacja Z, czyli osoby urodzone w latach 1995-2012. 

Międzynarodowa akcja #MamWpływ, finansowana ze środków Unii Europejskiej, miała na celu promowanie idei sprawczości w młodym pokoleniu. 

Case study Vibez & ContentHouse

Background

Klient zlecił nam opracowanie strategii promocji akcji #MamWpływ wśród generacji Z, a następnie prowadzenie angażującej komunikacji w mediach społecznościowych. 

Wyzwanie

Skuteczne dotarcie do wymagającej grupy docelowej, jaką jest generacja Z.  

Przygotowanie treści edukacyjnych poruszających tematy bliskie grupie docelowej – w tym tematy związane z ekologią, tolerancją i zdrowiem psychicznym.  

Zróżnicowana i angażująca komunikacja w mediach społecznościowych z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych kanałów. 

Realizacja

Działania prowadziliśmy przez cały czas trwania akcji #MamWpływ – od czerwca do września 2024 roku. Był to międzynarodowy projekt, w którym wzięły również udział redakcje z państw partnerskich: Litwy, Bułgarii, Chorwacji i Rumunii. 

Głównym celem kampanii było podkreślenie wpływu, jaki Zetki mają zarówno na swoje życie, jak i na otaczającą je rzeczywistość. Filarami komunikacji w mediach społecznościowych były tematy szczególnie ważne dla młodego pokolenia: ekologia, zdrowie psychiczne, LGBTQIA+ i zaangażowanie społeczne. Ponadto postawiliśmy na autentyczność, inkluzywność oraz odpowiedź na codzienne doświadczenia generacji Z.  

Obsługiwaliśmy kanały Vibez na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube. Publikowaliśmy treści w wielu formatach: posty statyczne, animacje, quizy, ankiety, memy oraz materiały wideo. Zdecydowaliśmy się także na współpracę z zaangażowanymi społecznie influencerami. Byli to: 

  • @mudormood – łamiący stereotypy związane z płcią i promujący samoakceptację, 
  • @kimikohime – popularyzująca wiedzę o Korei, Japonii i k-popie, 
  • @ginciaaaa – promująca autentyczność i bycie sobą, 
  • @claudiazajqc – tworząca content modowy i propagująca ideę self-love. 

Z Vibez współpracowaliśmy także przy promocji konkursu Be Active, Be Your Change.

 

ContentHouse wykonał dla nas działania w ramach projektu #MyImpact. Wspierali nas w promocji konkursu i zrobili to doskonale, pozyskując w zaledwie tydzień niemałą liczbę uczestników wymaganych do jego realizacji. Agencja prowadziła też regularną komunikację w social media oraz kampanię mediową, skutecznie budując zasięg publikowanych treści i zaangażowanie społeczności. Polecam ich szczerze jako partnera do współpracy.

Urszula Mańkowska | Brand Manager | Wirtualna Polska Media

 

// kod Insight Tag _ LinkedIn window.lintrk('track', { conversion_id: 22420929 });