Osią naszej bożonarodzeniowej i wielkanocnej komunikacji stała się – a jakże – sałatka jarzynowa, kultowa potrawa, która jest jednym z symboli wyjątkowego świątecznego czasu w Polsce. Niezależnie od regionu i rodzaju celebracji, wymieszane warzywa z majonezem jedzą niemal wszyscy. I to właśnie o preferencje dotyczące sałatki jarzynowej i jej składu zapytaliśmy za pośrednictwem naszego chatbota. Umieściliśmy go w dolnej sekcji przepisów, które przygotowujemy w serwisie Szef Smaku.
Do zaangażowania użytkownika wybraliśmy proste pytanie: Bez jakiego składnika nie wyobrażasz sobie sałatki jarzynowej? Wśród możliwych odpowiedzi wskazaliśmy tradycyjne składniki, ale bazujące na różnych „szkołach” przygotowywania potrawy.
W momencie, gdy użytkownik zadeklarował swój składnik, chatbot kontekstowo proponował kolejne treści związane z przepisem na inne potrawy, bazujące na wskazanym dodatku do sałatki. Każdy z przepisów odnosił się bezpośrednio do treści umieszczonych w serwisie blogowym, co pozwalało utrzymać atencję odbiorcy. Wszystkie zawierały w swoim składzie jeden z tradycyjnych produktów marki Mosso
Po prezentacji przepisu, przyszedł czas na badanie zadowolenia ze współpracy z chatbotem. Dbając, by nasze komunikaty były nienachalne i stanowiły kolejny, naturalny etap relacji z odbiorcą, użytkownikom deklarującym satysfakcję z wyświetlanych treści prezentowaliśmy graficznie walory majonezów Mosso.
W kolejnych krokach chatbot rozszerzał budowaną relację, pytając odbiorcę o jego pochodzenie. Po deklaracji regionu, robot prezentował świąteczne przepisy i ciekawostki, dedykowane dla społeczności określonej części Polski.
Dzięki zastosowaniu chatbota, zbudowaliśmy nieprzeliczalną więź marki z konsumentem. Przechodząc całą ścieżkę, uzyskiwał on wartościowe, a co ważne, personalizowane komunikaty, w sposób nienachalny lokujące produkty Klienta.
Wykorzystując chatbota, z pełnym sukcesem zrealizowaliśmy cel, zakładający zwiększenie czasu sesji w serwisie „Szef Smaku”. Średnio zwiększył się on o 37%, z niespełna dwóch do trzech minut na stronie. Całą ścieżkę w chatbocie przeszedł co czwarty użytkownik.
Tym razem użytkowników serwisu „Inspirowane Smakiem” zaprosiliśmy do wspólnego komponowania sałatek. Ścieżka rozpoczyna się od wyboru składnika spośród zielonych warzyw, w następnych krokach pytając o kolejne preferowane elementy dania i edukując, dlaczego zawarte w nich mikroelementy stanowią bazę pełnowartościowego posiłku.
Nadchodzi czas na kulminacyjny moment ścieżki chatbota. Wraz z dynamicznym wygenerowaniem przepisu na grafice, chatbot informuje, który z dostępnych na rynku Sosów sałatkowych Mosso Impresje będzie najlepszym dodatkiem do potrawy. Gotową recepturę można zachować na później, a także udostępnić na Facebooku.
O tym, że chatbot przypadł do gustu odwiedzających stronę świadczą statystyki – aż 45% użytkowników, którzy weszli w interakcję z chatbotem, wygenerowało swój przepis. Same wnioski, uzyskiwane w formie wygodnych danych statystycznych, okazały się być bardzo przydatne dla Klienta, przekazując informacje o preferencjach kulinarnych użytkowników portalu. To bezpośrednio przekłada się na wiedzę, jak modyfikować i ulepszać ofertę produktową. My także możemy przygotowywać jeszcze lepsze treści w ramach serwisu Inspirowane Smakiem.
Wreszcie, chatbot spełnił swoją funkcję integrującą z marką i przekazującą wartościowe treści, budując długofalową relację producenta Sosów sałatkowych Mosso Impresje oraz jego potencjalnych konsumentów.