Strategia, narzędzia, działania

Z myślą o wszystkich, którzy dziś czują się zdezorientowani i poszukują alternatywnych możliwości działania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisujący najważniejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania języka komunikacji, przez wdrożenie procedur obsługi klienta, narzędzia automatyzujące procesy, działania wizerunkowe wewnątrz i na zewnątrz firmy, aż po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych oraz optymalizację wydatków.

Katarzyna Woszczyna
Wiceprezes
Business Centre Club

Ten poradnik to kompendium wiedzy i wskazówek do działania, z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną Ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry.

Patronat
nad poradnikiem

Czas na zmiany
w rzeczywistości biznesowej

Zapewnienie bezpieczeństwa swojemu biznesowi w obecnej sytuacji możliwe jest do osiągnięcia między innymi poprzez wdrożenie odpowiedniej komunikacji z Klientami i Kontrahentami, dostosowanie języka tej komunikacji do obecnej sytuacji czy wdrożenie procedur obsługi klienta online, również za pomocą narzędzi automatyzujących te procesy.

Najmniej powodów do obaw mają firmy, które od pewnego czasu systematycznie cyfryzowały swój biznes. Skutki obecnego kryzysu odczujemy wszyscy. Ale to właśnie te podmioty, które przeniosły chociaż część swojej działalności do wirtualnego świata, mogą wyjść z obecnych wydarzeń „obronną ręką”.

Najbliższe miesiące przyniosą dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług.

W poradniku wskazywane są także proste i dostępne narzędzia, które pozwalają na poszerzenie zakresu analizy i predykcji własnych działań. Autorzy poradnika apelują o oparty o liczby pragmatyzm wypierający zbędną emocjonalność.

Zobacz case study z kampanii na leady dla mFinanse (mBank).

Jako niezwykle istotne wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników.

Według autorów umiejętne prowadzenie takich działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz związać się wartościowymi relacjami z członkami zespołu.

Zobacz, jak zbudowaliśmy przewagę w wyszukiwarce dzięki content marketingowi
Czy wiesz, że...
61 %

Podczas recesji w latach 90’ Pizza Hut i Taco Bell zdecydowali się wykorzystać decyzję McDonalds o cięciu wydatków.

 

W rezultacie Pizza Hut zwiększyła sprzedaż o 61%, Taco Bell o 40%.

Sprzedaż McDonalds spadła o 28%.

Mam więcej pytań