Klient

Materasso to pochodzący ze Słowacji, europejski potentat w produkcji i sprzedaży wysokiej jakości materaców ortopedycznych, designerskich łóżek i akcesoriów

Problem

Mimo ugruntowanej marki w innych krajach, firma borykała się z niską rozpoznawalnością i brakiem odpowiedniej, dedykowanej polskiemu rynkowi polityki komunikacyjnej.

Cel

Naszym zadaniem było sprawienie, by marka mocniej zaistniała w świadomości polskich odbiorców. Zajęliśmy się działaniami content marketingowymi, w których centrum jest stworzony przez nas portal – wysypiamsię.pl. Dodatkowo wszystkie tworzone przez nas treści były wspierane działaniami SEO, których celem było wypozycjonowanie firmy w wyszukiwarkach , a także wykreowaniem wizerunku eksperta w dziedzinie higieny i jakości snu.

Wyzwanie

Wzmocnienie pozycji marki na polskim rynku, na którym konkurencja ma już mocno ustabilizowaną pozycję.
Proces
Krok pierwszy
Opracowujemy strategię

Budowa świadomości marki od podstaw wymaga przygotowania kompleksowej strategii contentowej i wyboru narzędzi. Wyselekcjonowaliśmy strategiczne kanały do realizacji celów biznesowych i komunikacyjnych dla Materasso

Krok drugi
Mówimy w języku diabetyków

Dzięki analizie rynku, przygotowanym raportom branżowym i wiedzy zdobytej na podstawie doświadczeń sprzedawców stworzyliśmy persony – profile osobowościowe o charakterystyce potencjalnych klientów Materasso

Krok trzeci
Tworzymy dedykowany serwis

Głównym polem naszych działań uczyniliśmy portal edukacyjny dla klientów – „Wysypiam się”. To tam, m.in. za pośrednictwem kampanii SEM, działań social media i innych działań mediowych, kierowaliśmy osoby z grupy docelowej klienta.

Krok czwarty
Kreujemy treści

Polityka redakcyjna portalu wysypiamsie.pl ukierunkowana została na tematykę zdrowia, wypoczynku, higieny, psychologii i fizjologii snu. Do pracy w redakcji zaprosiliśmy wyspecjalizowanych w tematyce dziennikarzy przygotowujących poradniki i artykuły eksperckie, dedykowane grupom odbiorców.

Krok piąty
Zapraszamy do dyskusji

Następnie uruchomiliśmy kampanię mediową ukierunkowaną na wybrane grupy docelowe. Działania kierowaliśmy do mediów społecznościowych, serwisów i mediów internetowych za pomocą artykułów sponsorowanych. Wykorzystaliśmy zdywersyfikowane treści – artykuły, wpisy blogowe, grafiki i profesjonalne produkcje video

Krok szósty
Zapraszamy do dyskusji

Wyjątkowo chętnie czytane były nasze treści publikowane w serwisie „WysypiamSię.pl”. Czytelnicy mogli zapoznać się zarówno z treściami produktowymi, edukacyjnymi, jak i odnoszącymi się bezpośrednio do jakości i higieny snu, jego wpływu na zdrowie psychiczne i codzienne funkcjonowanie. Użytkownicy angażowali swoją uwagę na tekstach, takich jak np. „Światło ekranów a sen”, „Materac a pozycja snu”, „Co jeść, by spać spokojnie”.

Krok siódmy
Zapraszamy do dyskusji

Zaangażowaliśmy odbiorców uruchamiając specjalną grupę dyskusyjną na Facebooku, która organicznie, bez dodatkowych działań promocyjnych, rozrosła się do kilkuset członków, zaangażowanych w dyskusje o zdrowym śnie. Atrakcyjne, dedykowane wskazanym grupom odbiorców treści video umieściliśmy z kolei na utworzonym kanale „Wysypiam się” na Youtube.

Wyniki
Materasso wysoko w Google’u…

Synergia działań full service content marketingowych zaowocowała obecnością portalu na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach na blisko 1000 strategicznych fraz powiązanych ze snem, doborem materaca oraz poradami odnoszącymi się np. do urządzania sypialni. Portal rok do roku zwiększył ruch organiczny z wyszukiwarki o 275%. Zastosowane frazy kluczowe znalazły się na wysokich pozycjach pierwszych stron. Według danych Senuto, aby osiągnąć ruch organiczny miesięcznie na takim poziomie jak na wysypiamsie.pl, w Google Ads należałoby wydać 6800 złotych w każdym miesiącu.

Wyniki
…i w świadomości klientów

W wyniku prowadzonych przez nas działań marka Materasso wzmocniła swoją pozycję w świadomości polskich klientów jako czołowy, europejski producent materaców. Udało nam się także wykreować ekspercki wizerunek, podkreślający profesjonalizm firmy, nie tylko jako sprzedawcy, ale także marki prozdrowotnej i rodzinnej. Co niezwykle ważne, realizowana komunikacja została doskonale wytargetowana na docelową grupę odbiorców. Uruchomione kampanie wizerunkowe i te nastawione na sprzedaż pobudzały intencje zakupowe, edukowały przy doborze odpowiedniego materaca i kierowały do sklepu internetowego, realnie wpływając na zwiększenie sprzedaży Materasso w Polsce.