Budowa świadomości marki od podstaw wymaga przygotowania kompleksowej strategii contentowej i wyboru narzędzi. Wyselekcjonowaliśmy strategiczne kanały do realizacji celów biznesowych i komunikacyjnych dla Materasso
Dzięki analizie rynku, przygotowanym raportom branżowym i wiedzy zdobytej na podstawie doświadczeń sprzedawców stworzyliśmy persony – profile osobowościowe o charakterystyce potencjalnych klientów Materasso
Głównym polem naszych działań uczyniliśmy portal edukacyjny dla klientów – „Wysypiam się”. To tam, m.in. za pośrednictwem kampanii SEM, działań social media i innych działań mediowych, kierowaliśmy osoby z grupy docelowej klienta.
Polityka redakcyjna portalu wysypiamsie.pl ukierunkowana została na tematykę zdrowia, wypoczynku, higieny, psychologii i fizjologii snu. Do pracy w redakcji zaprosiliśmy wyspecjalizowanych w tematyce dziennikarzy przygotowujących poradniki i artykuły eksperckie, dedykowane grupom odbiorców.
Następnie uruchomiliśmy kampanię mediową ukierunkowaną na wybrane grupy docelowe. Działania kierowaliśmy do mediów społecznościowych, serwisów i mediów internetowych za pomocą artykułów sponsorowanych. Wykorzystaliśmy zdywersyfikowane treści – artykuły, wpisy blogowe, grafiki i profesjonalne produkcje video
Wyjątkowo chętnie czytane były nasze treści publikowane w serwisie „WysypiamSię.pl”. Czytelnicy mogli zapoznać się zarówno z treściami produktowymi, edukacyjnymi, jak i odnoszącymi się bezpośrednio do jakości i higieny snu, jego wpływu na zdrowie psychiczne i codzienne funkcjonowanie. Użytkownicy angażowali swoją uwagę na tekstach, takich jak np. „Światło ekranów a sen”, „Materac a pozycja snu”, „Co jeść, by spać spokojnie”.
Edukacyjny przekaz budujemy wielokanałowo, tworząc angażujące, dedykowane wielu grupom odbiorców treści wideo, dedykowane komunikacji w mediach społecznościowych i serwisie Youtube. Tylko w pierwszym etapie przygotowaliśmy osiem krótkich filmów o materacach dla dzieci, seniorów, alergików i technologii poprawiającej komfort i jakość snu.
Zaangażowaliśmy odbiorców uruchamiając specjalną grupę dyskusyjną na Facebooku, która organicznie, bez dodatkowych działań promocyjnych, rozrosła się do kilkuset członków, zaangażowanych w dyskusje o zdrowym śnie. Atrakcyjne, dedykowane wskazanym grupom odbiorców treści video umieściliśmy z kolei na utworzonym kanale „Wysypiam się” na Youtube.
Synergia działań full service content marketingowych zaowocowała obecnością portalu na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach na blisko 1000 strategicznych fraz powiązanych ze snem, doborem materaca oraz poradami odnoszącymi się np. do urządzania sypialni. Portal rok do roku zwiększył ruch organiczny z wyszukiwarki o 275%. Zastosowane frazy kluczowe znalazły się na wysokich pozycjach pierwszych stron. Według danych Senuto, aby osiągnąć ruch organiczny miesięcznie na takim poziomie jak na wysypiamsie.pl, w Google Ads należałoby wydać 6800 złotych w każdym miesiącu.
W wyniku prowadzonych przez nas działań marka Materasso wzmocniła swoją pozycję w świadomości polskich klientów jako czołowy, europejski producent materaców. Udało nam się także wykreować ekspercki wizerunek, podkreślający profesjonalizm firmy, nie tylko jako sprzedawcy, ale także marki prozdrowotnej i rodzinnej. Co niezwykle ważne, realizowana komunikacja została doskonale wytargetowana na docelową grupę odbiorców. Uruchomione kampanie wizerunkowe i te nastawione na sprzedaż pobudzały intencje zakupowe, edukowały przy doborze odpowiedniego materaca i kierowały do sklepu internetowego, realnie wpływając na zwiększenie sprzedaży Materasso w Polsce.