Ta kampania zdobyła
WYRÓŻNIENIE
Kampania podzielona została na dwa etapy: fazę testową oraz fazę weryfikacyjną. Grupą docelową były osoby między 25 a 40 rokiem życia. W kampanii chcieliśmy sprawdzić, jaki rodzaj contentu oraz kanał dystrybucji wygeneruje największe zaangażowanie użytkowników w konsumpcję treści stworzonych przez mFinanse.
Na potrzeby projektu stworzyliśmy blog https://kredytyhipoteczne.blog, na którym opublikowane zostały infografiki, filmy i artykuły poradnikowe. Następnie w różnych kanałach dystrybucji contentu uruchomione zostały płatne kampanie reklamowe.
Naczelną zasadą treści opracowanych na bloga czy inforgrafiki, była ich przystępność. Celem polityki redakcyjnej było unikanie bankowo-prawniczej nowomowy rodem z wielostronicowych umów z bankiem, a najczęściej po prostu odstraszają ludzi
od wszelkiej interakcji z instytucjami finansowymi. Zachowując w treściach profesjonalny ton, merytoryczną poprawność, ale i swobodę czy żartobliwy ton, stworzyliśmy treści, z którymi użytkownicy chętnie się zapoznawali – średnio podczas wizyty czytali ponad 3,2 strony.
Na potrzeby kampanii, we współpracy z dedykowanymi dziennikarzami, przygotowane zostało 38 propozycji tematów. Finalnie, zrealizowaliśmy 18 tekstów, 3 filmy oraz 3 infografiki, które opublikowane zostały w dedykowanym serwisie edukacyjno-contentowym kredytyhipoteczne.blog.
Kolejnym etapem była analiza i wybór typu contentu oraz kanałów dotarcia, które będą najefektywniejsze w kampanii leadowej.
W fazie testowej promowaliśmy wszystkie treści w różnych kanałach (Facebook, YouTube, sieć partnerska Google, wyszukiwarka). Po zakończeniu okresu testowego, określone zostały najlepsze kanały dotarcia oraz typ contentu, na których promocję przeznaczono właściwą cześć budżetu reklamowego. Na bazie doświadczeń zoptymalizowaliśmy również formularz do zbierania leadów, słowa kluczowe czy stworzyliśmy dodatkowe grupy docelowe.
Po zakończeniu etapu weryfikującego, przyszedł czas na podsumowanie 4-miesięcznej kampanii content marketingowej. Najskuteczniejszym źródłem generowania leadów okazał się blog. Treści odpowiadały na fundamentalne, ale zarazem trudne dla potencjalnego kredytobiorcy, pytania o możliwość wzięcia kredytu, zachęcały do pozostawienia kontaktu dla doradców kredytowych mFinanse.
Pełny sukces!
Kampania jest dużym sukcesem i dziś nagradzana jest w konkursach branżowych. W wrześniu 2018 roku zdobyła wyróżnienie w Performance Marketing Diamonds CEE 2018 – konkursie organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej – w kategorii The most effective lead generation campaign .