Klient

mFinanse (dawniej Aspiro) to firma pośrednictwa finansowego, specjalizująca się w sprzedaży produktów finansowych mBanku i banków trzecich.

Pytanie

Jak mówić do osób indywidualnych o kredycie hipotecznym w sposób przystępn i zrozumiały, a także wygodny i dostosowany do ich stylu życia?

Cel

Zbadanie potencjału jakości konwersji, jaką można pozyskać z różnego rodzaju treści i kanałów dystrybucji w sektorze kredytów hipotecznych. Pozyskanie leadów do wykorzystania przez dział sprzedaży mFinanse.

Wyzwanie

Stworzenie różnego rodzaju contnetu, który w przystępny sposób będzie tłumaczył zawiłości zaciągnięcia kredytu, ale również prezentował mFinanse jako zaufanego partnera.
Proces
Krok pierwszy
Opracowanie strategii

Kampania podzielona została na dwa etapy: fazę testową oraz fazę wertyfikacyjną. Grupą docelową były osoby między 25 a 40 rokiem życia. W kampanii chcieliśmy sprawdzić, jaki rodzaj contentu oraz kanał dysrybucji wygneruje największe zaangażowanie użytkowników w konsumpcję treści stworzonego przez mFianse.

Krok drugi
Mechanika kampanii

Na potrzeby projektu stworzyliśmy blog https://kredytyhipoteczne.blog/, na którym opublikowane zostały infografiki, filmy i artykuły poradnikowe. Następnie w różnych kanałach dystrybucji contentu uruchomione zostały płatne kampanie reklamowe.

Krok trzeci
Stworzenie polityki redakcyjnej bloga

Naczelną zasadą treści opracowanych na bloga czy inforgrafiki, była ich przystępność. Celem polityki redakcyjnej było unikanie bankowo-prawniczej nowomowy rodem z wielostronicowych umów z bankiem, a najczęściej po prostu odstraszają ludzi
od wszelkiej interakcji z instytucjami finansowymi. Zachowując w treściach profesjonalny ton, merytoryczną poprawność, ale i swobodę czy żartobliwy ton, stworzyliśmy treści, z którymi użytkownicy chętnie się zapoznawali – średnio podczas wizyty czytali ponad 3,2 strony. 

Krok czwarty
Produkcja contentu: artykuły, infografiki oraz video

Na potrzeby kampanii,  we współpracy z dedykowanymi dziennikarzami, przygotowanie zostało 38 propozycji tematów. Finalnie, zrealizowaliśmy 18 tekstów,  3 filmów oraz 3 infografiki, które opublikowane zostały w dedykowanym serwisie edukacyjno-contentowym kredytyhipoteczne.blog.

Kolejnym etapem była analiza i wybór typu contentu oraz kanałów dotarcia, które będą najefektywniejszej w kampanii leadowej.

Krok piąty
Kampania testowa i weryfikacyjna w mediach

W fazie testowej promowaliśmy wszystkie treści w różnych kanałach (Facebook, YouTube, sieć partnerska Google, wyszukiwarka). Po zakończeniu okresu testowego, określone zostały najlepsze kanały dotarcia oraz typ contentu, na których promocję przeznaczono właściwą cześć budżetu reklamowego. Na bazie doświadczeń zoptymalizowaliśmy również formularz do zbierania leadów, słowa kluczowe czy stworzyliśmy dodatkowe grupy docelowe.

Krok szósty
Wyniki i rekomendacje

Po zakończeniu etapu weryfikującego, przyszedł czas na podsumowanie 4-miesięcznej kampanii content marketingowej. Najskuteczniejszym źródłem generowania leadów okazał się blog. Treści odpowiadały na fundamentalne, ale zarazem trudne dla potencjalnego kredytobiorcy, pytania o możliwość wzięcia kredytu, zachęcały do pozostawienia kontaktu dla doradców kredytowych mFinanse.

Pełny sukces!