Klient

Mosso to polska marka majonezów i sosów, należąca do międzynarodowego koncernu Kewpie Corporation, japońskiego globalnego producenta przypraw mokrych i dodatków spożywczych. Na rodzimym rynku firma rozwija sprzedaż tradycyjnych majonezów, a także innych sosów.

Problem

Zidentyfikowanym problemem stało się tworzenie wyróżniających treści na rynku mocno zdominowanym zarówno przez tradycyjnych polskich graczy, jak i wielkie globalne firmy o uniwersalnym, szeroko rozpoznawalnym w skali globu produkcie.

Cel

Celem działań była promocja nowej linii produktów Mosso – sosów Impresje, ich promocja i popularyzacja na polskim rynku. Szczególnie uwzględniono wysiłki skoncentrowane na budowie pozytywnego wizerunku marki, opartego na kształtowaniu zdrowych, nowoczesnych postaw żywieniowych.

Wyzwanie

Jak na dojrzałym rynku wypromować nowy produkt, bazujący na innowacyjnej stylistyce i nieoczywistych właściwościach smakowych?
Proces
Krok pierwszy
Planujemy strategię

Nasze działania rozpoczęliśmy od szerokiej analizy rynku. Sprawdziliśmy i posegmentowaliśmy kategorie odbiorców, wybierając ich ulubione źródła pozyskiwania wiedzy oraz kanały komunikacji. Stworzyliśmy strategię działań content marketingowych, która stała się podstawą kolejnych działań. Wykorzystując narzędzia analityczne, sprawdziliśmy, jak polski konsument decyduje o zakupie produktów żywieniowych.

Krok drugi
Tworzymy kreację

Nasz zespół postawił na nietuzinkowa komunikację nowych produktów Mosso Impresje – sosu Sezamowego, o smaku Wasabi i sosu Czosnkowo-Cebulowego. W naszym zamyśle marka Mosso miała zaistnieć jako nowoczesna, dostosowana do potrzeb młodych ludzi, ceniących sobie nowinki kulinarne oraz wygodę i szybkość gotowania.

Krok trzeci
Stawiamy na własny portal

Powstał portal InspirowaniSmakiem.pl – to miejsce, które stało się centrum publikacji naszych treści. Połączyliśmy edukację z praktycznymi radami oraz lifestylowymi inspiracjami, dzięki czemu użytkownik serwisu otrzymuje atrakcyjne i praktyczne treści o tematyce kulinarnej. Oczywiście, publikowane treści opierają się na wykorzystaniu sosów Mosso Impresje. Dodatkowo włączyliśmy kanały w mediach społecznościowych, których zadaniem jest zwiększenie zasięgu naszych działań.

Krok czwarty
Przygotowujemy treści, których się szuka

We współpracy z dziennikarzami kulinarnymi, blogerami oraz profesjonalnymi kucharzami, stworzyliśmy politykę redakcyjną oraz treści w postaci przepisów, porad, infografik, ciekawostek i artykułów. Content opracowujemy na podstawie analiz fraz wyszukiwanych przez użytkowników, co gwarantuje odpowiedź na ich realne potrzeby.

Krok piąty
Dywersyfikujemy content

Nie ograniczamy się do słowa pisanego i grafik. Przepisy na InspirowaneSmakiem.pl, wykorzystujące sosy z linii Impresje, przygotowujemy w formie atrakcyjnych, dedykowanych mobilnym urządzeniom filmików, które pozwalają użytkownikowi bez wysiłku zapoznać się z publikowanymi treściami. Aspekty wizualne wzmacniamy dodatkowo apetycznymi zdjęciami, zachęcającymi do wykorzystywania potraw.

Krok szósty
Poszerzamy i uwiarygadniamy przekaz

Rozpoczynamy współpracę z influencerami. Ich odpowiedni dobór pozwoli nam nie tylko dotrzeć z produktami do szerokiego grona odbiorców, ale i pomoże stworzyć wizerunek Impresji jako sosów, które idealnie wpasowują się w naturalną, zdrową kuchnię. Wykorzystujemy trend, wiedząc, że dla znakomitej większości odbiorców to właśnie treści tworzone przez influencerów są pierwszym źródłem informacji o produktach.

Krok siódmy
Dowozimy ruch

Cyklicznie uruchamiamy kampanie mediowe – zarówno w ramach Google Ads, jak i narzędzi dedykowanych platformom social mediowym. Dzięki skrupulatnie targetowanych, zindywidualizowanym kreacjom, pozyskujemy wartościowy, zaangażowany ruch w portalu. Pieczołowicie pracujemy także nad optymalizacją (SEO) strony internetowej poprzez odpowiednie tagowanie i wykorzystanie słów kluczowych.

Wyniki

Nasze działania pozwoliły nowej linii sosów Mosso Impresje na zbudowanie swojej pozycji w świadomości polskich klientów – tych, którzy są grupą potencjalnych konsumentów produktów firmy. InspirowaneSmakiem.pl, dzięki liczbie i różnorodności prezentowanych treści, stał się popularnym portalem kulinarnym, który w naturalny, nienachalny sposób, lokuje produkty Mosso, jednocześnie wspomagając proces budowania wizerunku marki w nowej kategorii produktowej. Dotychczas na stronie pojawiło się ponad 250 przepisów i porad kulinarnych!

Zaledwie kilka miesięcy od rozpoczęcia działań generujemy około 50 000 sesji miesięcznie. Tym samym liczba odwiedzin witryny w drugiej połowie 2019 roku wzrosła względem pierwszej o 116%. Co ważne, dzięki ciągłej optymalizacji, po wielu miesiącach od rozpoczęcia projektu, niemal połowa z nich to ruch organiczny. Użytkownicy średnio spędzają w portalu ponad 2 minuty, podczas jednej sesji otwierając przeciętnie trzy strony.