Nim zaczniemy tworzyć treści, musimy doskonale poznać naszych odbiorców. Prace przy projekcie zaczynamy zatem od identyfikacji grup. Decydujemy o tworzeniu treści dedykowanych pracownikom sektora publicznego – służb ratunkowych, urzędów, szkół i innych, a także przedstawicieli bieznesu – właścicieli i zarządców zakładów pracy, sklepów medycznych, obiektów turystycznych, sportowych, instytucji kulturalnych, restauracji i deweloperów.
Wykorzystujemy dobrze wypozycjonowaną markę Projektu AED i decydujemy się na tworzenie treści bezpośrednio w witrynie. W ten sposób dbamy nie tylko o SEO, ale także tworzymy treści o nieskończonej czasowo żywotności (evergreen), którą wykorzystujemy w bezpośredniej promocji. Odchodzimy od marketingu na rzecz edukacji. „Chowając” markę w tylnym rzędzie, planujemy tworzyć treści, które mają kreować autorytet Klienta. Wykorzystujemy fakt, że wśród nieświadomych odbiorców skrót AED budzi skojarzenia z projektem publicznym i nie staramy się jednoznacznie odcinać od takiej interpretacji.
Tylko w 2019 roku na blogu zamieściliśmy aż 54 artykuły, opracowania i porady. A w ślad za ilością, dajemy odbiorcy jakość. Poruszamy tematy związane z pierwszą pomocą w konkretnych przypadkach (np. przy omdleniu, astmie, oparzeniach), umiejscowieniem AED, promujemy szkolenia z użytkowania, pokazujemy wartość i możliwości wykorzystania w różnych miejscach (np. w Ochotniczej Straży Pożarnej czy gabinecie dentystycznym). Ponadto pokazujemy prawdziwe historie, w których wykorzystanie produktów w spektakularny sposób ratuje życie.
Wiarygodność staje się podstawą naszych kolejnych pomysłów. Tworzymy treści, które pokazują codzienne funkcjonowanie zestawów AED w instytucjach, jakie zdecydowały się na ich zakup. Dedykujemy je bardzo wąskiej grupie odbiorców, np. strażakom lub ratownikom.
Rozwijamy kanały w mediach społecznościowych. Treści, które publikujemy na blogu udostępniamy użytkownikom Facebooka. Dzięki odpowiedniej komunikacji, aktywnie zachęcamy do współtworzenia treści, komentowania i udostępniania. Grono odbiorców konta na Facebooku stale rośnie i obecnie wynosi prawie 6 000. Napędza je kilkaset odbiorców bardzo aktywnie angażujących się w nasze treści społecznościowe.
Stale poszerzamy sekcję FAQ, która w prosty, przejrzysty, intuicyjny i praktyczny sposób odpowiada na pytania związane z użytkowaniem AED, kwestiami formalno-prawnymi czy dofinansowaniami do zakupu.
Działania płatne kierujemy do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców w ramach filtrów Facebook Ads. Promujemy artykuły o potencjale viralowym, na przykład te dotyczące pierwszej pomoc dla dzieci. W kolejnych etapach lejka sprzedażowego treści czysto edukacyjne wspieramy poradnikami na temat pozyskania dofinansowania na zakup AED. Każda z kolejnych wyświetlanych treści jest stricte dedykowana profilowi odbiorcy.
Sytuacje wymagające wykorzystania AED są niemożliwe do przewidzenia i wymagają błyskawicznej reakcji, opartej na wiedzy, jak postępować w sytuacji ratowania życia. Dla Projektu AED powołaliśmy specjalnego chatbota – Wirtualnego Ratownika Medycznego. Narzędzie pozwala na bieżąco odpowiadać na pytania związane z pomocą w przypadkach zagrożenia lub utraty życia. Bot przeprowadza użytkowników przez scenariusze możliwych zdarzeń i doradza między innymi, jak pomóc tonącemu, co zrobić, gdy porazi nas prąd lub w jaki sposób pomóc osobie po omdleniu. Każda z możliwych do wyboru ścieżek to osobna historia, opowiedziana w prosty i zrozumiały dla odbiorcy sposób. Bohaterem chatbota jest Pomocny Dżo, czyli tytułowy bohater komiksu edukacyjnego, który do tej pory uczył, jak reagować w sytuacjach kryzysowych oraz jak korzystać z defibrylatora.
Zobacz naszego bota TUTAJ
Zdecydowanie poprawiliśmy pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich fraz, strona Projektu AED w 2019 pojawiała się 90 razy w top3 wyników wyszukiwarki Google. To wzrost o 85 fraz. W czołowej dziesiątce rankingu Google zanotowano jeszcze wyższy wzrost (320 – 2019 r. vs. 20 w 2018 r.). W kilku przypadkach nasz blog pozycjonowany jest na pozycji 0 – i mowa tu o treściach bezpośrednio nawiązujących do intencji zakupowych.
Szeroki zasięg osiągnęła także nasza kampania na Facebooku – jej dotarcie to już ponad 1 200 000 odbiorców. Co ważne, dzięki odpowiedniemu targetowaniu, ruch był wyjątkowo wartościowy. Aż 68% użytkowników pozyskanych z Facebooka spędziło na stronie ponad minutę.
W sumie, dzięki działaniom mediowym w 2019 roku, wygenerowaliśmy prawie 180 000 wejść na stronę, w tym prawie 30 000 w ramach ruchu organicznego.
Z kolei rozwijany przez nas chatbot w przeciągu dwóch kwartałów osiągnął ponad 15 000 sesji w Asystencie Google’a. W trakcje jednej sesji użytkownik wysyła średnio ponad sześć zapytań.
Działania specjalistów ContentHouse pomagają nam pozycjonować markę jako branżowych ekspertów, zwiększają naszą widoczność w wyszukiwarce Google, budują zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych. Wysoce zadowalające efekty współpracy sprawiają, że stale poszerzany jest zakres naszych działań, owocując powstaniem m.in. edukacyjnego chatbota.
Z dużym entuzjazmem mogę polecić agencję ContentHouse jako sprawnego, rzetelnego, uczciwego i, co najważniejsze, skutecznego partnera biznesowego.
– Jakub Mitka, współwłaściciel, dyrektor kreatywny Projekt AED