Klient

Totalizator Sportowy to jedna z największych polskich spółek. Jest właścicielem marki LOTTO, sponsorem wielu organizacji, drużyn i sportowców oraz mecenasem kultury

Problem

Jak budować treści kierowane do trudnego segmentu, w specyfice dedykowanych specjalistom mediów społecznościowych?

Cel

Wykorzystując portal LinkedIn, uświadomienie o działalności Totalizatora polskich profesjonalistów oraz troska o pozytywny wizerunek nowoczesnego, stabilnego pracodawcy

Wyzwanie

Przy wykorzystaniu narzędzi content marketingowych zbudowanie zdywersyfikowanej, komunikacji marki, która w powszechnym odbiorze kojarzy się głównie z działalnością loteryjną.
Proces
Krok pierwszy
Opracowanie strategii

Po dokładnej analizie grupy docelowej marki i potrzeb jej przedstawicieli, rozpoczęliśmy prace nad strategią komunikacji. Specyfika środka przekazu (LinkedIn) wymuszała komunikację jednocześnie atrakcyjną wizualnie i maksymalnie profesjonalną.

Krok drugi
Wybór narzędzi

Postanowiliśmy oprzeć komunikację na LinkedIn na wykorzystaniu zdywersyfikowanych narzędzi content marketingu – infografik, tekstów, materiałów video oraz animacji. Postawiliśmy na treści wiarygodne, zapraszając do udziału w ich realizacji samych pracowników Totalizatora Sportowego.

Krok trzeci
Dostosowanie treści

Budując wizerunek firmy na LinkedIn postawiliśmy na informowanie odbiorców o działalności Totalizatora Sportowego. Swoje starania skupiliśmy na atrakcyjnym wizualnie przekazie o dorobku firmy, a także jej działaniach sponsoringowych wobec instytucji i wydarzeń którym patronuje.

Krok czwarty
Key visual

Najlepsze treści i kreacja wymagają odpowiedniej oprawy wizualnej. Na potrzeby komunikacji profilu Totalizatora Sportowego na LinkedIn, stworzyliśmy od podstaw warstwę wizualną dla treści. Spójny, tożsamy z brandingiem marki wygląd przyciągnął uwagę rosnącej grupy odbiorców.

Krok piąty
Employer branding

Dedykowane działania content marketingowe na LinkedIn skupiły się również na budowie pozytywnego, profesjonalnego i nowoczesnego wizerunku pracodawcy. Wykorzystaliśmy wizerunek i sieci kontaktów samych pracowników Klienta. Stali się oni bohaterami przygotowywanych przez nas wywiadów, artykułów i grafik.

Krok szósty
Artykuły eksperckie

Elementem regularnej komunikacji Spółki na LinkedIn stały się dłuższe, angażujące treści skierowane do osób potencjalnie zainteresowanych pracą w Totalizatorze Sportowym. Mówiliśmy językiem korzyści nie tylko o warunkach zatrudnienia, ale także o wyjątkowości działań firmy zaangażowanej w liczne projekty społeczne, dbającej o rozwój swój i swoich pracowników.

Wyniki

W efekcie naszych działań, profil Totalizatora Sportowego na LinkedIn otrzymał profesjonalną, spójną, zaplanowaną komunikację, opartą na wartościowych treściach w artykułach, animacjach oraz infografikach. Zbudowaliśmy zaangażowaną społeczność wokół marki, która znajduje się w przełomowym momencie rozwoju.