Generali Investments

Generali Investments (do 2019 działające jako Union Investment) to cenione, obecne na polskim rynku od ponad 20 lat, towarzystwo funduszy inwestycyjnych. Swoim klientom dostarcza między innymi rozwiązania z zakresu indywidualnych kont emerytalnych (IKE) oraz indywidualnych kont zabezpieczenia emerytalnego (IKZE).

Background

Klient stanął przed wyzwaniem, jak przekonywać do zabezpieczenia przyszłości finansowej młode osoby pracujące na własnej działalności gospodarczej. Jak potrzebę oszczędzania komunikować specjalistom z branży kreatywnej? Jak w sposób atrakcyjny mówić o odległej perspektywie do ludzi, którzy na co dzień nie myślą o finansowym bezpieczeństwie?

Wyzwanie

Stworzenie komunikacji contentmarketingowej przeznaczonej dla pracowników branży kreatywnej, agencji reklamowych i innych wolnych zawodów. To oni płacącą zwykle najniższe składki ZUS i tym samym są grupą najbardziej narażoną na dysproporcje między obecnymi zarobkami a przyszłą emeryturą.

Realizacja

Oparliśmy komunikację na motywie brand hero. Twarzą kampanii został Harold – bohater popularnych memów. Stworzyliśmy portal – „Oszczędź sobie”. Zbudowaliśmy redakcję, która tworzyła treści na temat emerytury i rozwiązań finansowych.

Udostępniliśmy infografiki ilustrujące w prosty sposób zawiłości emerytalnego oszczędzania. W dalszej części kampanii Jacek Kotarbiński we współpracy z nami napisał e-book pt. „Czy roboty będą robić reklamy?”, wydawnictwa Union Investment. Celem e-booka było zainteresowanie tematem przyszłości branży kreatywnej w dobre automatyzacji i robotyzacji. Mieliśmy skłonić grupę odbiorczą do refleksji na temat przyszłości finansowej. Rozpoczęliśmy proces edukacji o oszczędzaniu emerytalnym i kontekstowo przedstawiliśmy produkty Union Investment. Efektem naszej pracy był świetny ruch w serwisie, który w zaledwie dwa miesięcy pozyskał 50 000 użytkowników. Zamieszczone treści nie tylko budziły zainteresowanie, uświadamiały, uczyły, ale ostatecznie wzbudzały potrzebę i troskę o własny finansowy los.

Zrealizowaliśmy KPI pozyskania leadów na poziomie 145%.

Formaty contentu / Usługi

Serwis contentowy

Artykuły

Infografiki

E-book

SEO