Klient

VersaBox jest polskim producentem inteligentnych robotów AMR (Autonomous Mobile Robots). Dostarcza autonomiczne maszyny transportowe oraz platformę programową do zarządzania transportem wewnętrznym w halach produkcyjnych i magazynach. Proponuje kompletne rozwiązanie problemów intralogistyki w modelu Industry 4.0. Firma rozpoczęła działalność od wdrożeń na polskim rynku, lecz już na starcie obrała sobie za cel ekspansję globalną.

Pytanie

Jak dotrzeć z komunikacją produktową do osób decyzyjnych i kadry menadżerskiej w sektorze przemysłowym i logistycznym? Jak prowadzić komunikację, aby była skuteczna w odniesieniu do przedstawicieli różnych gałęzi przemysłu? Jak tworzyć treści, które będą atrakcyjne również dla odbiorców spoza Polski – z Europy i USA?

Cel

Przygotowanie wartościowych treści na bloga firmowego: stworzenie serii artykułów tematycznych, które ukazują zastosowania i możliwości robotów AMR w intralogistyce przemysłowej. Ukazanie potencjału biznesowego zamiany intralogistyki tradycyjnej na intralogistykę 4.0. Opracowanie formatu treści, który zapewni łatwe tłumaczenie na język angielski i niemiecki.

Wyzwanie

Jak przekazać specjalistyczną wiedzę na temat autonomicznych robotów transportowych? Jak zrobić to w sposób profesjonalny, a jednocześnie zrozumiały dla odbiorcy spoza branży automatyki i robotyki przemysłowej? W jaki sposób komunikować się z wyjątkowo trudną grupą docelową – z menedżerami sektora przemysłowego, inżynierami oraz specjalistami od intralogistyki i utrzymania ruchu?
Proces
Krok pierwszy
Wywiady z pracownikami VersaBox

Oferta VersaBox jest wyspecjalizowana, innowacyjna i w pełni autorska, dlatego kluczowe znaczenie miało staranne zapoznanie się ze specyfiką produktów Klienta i jego środowiskiem biznesowym. W tym celu przeprowadziliśmy wywiady z kadrą menedżerską i specjalistami odpowiedzialnymi za realizację konkretnych projektów.

W grupie ankietowanych znaleźli się: założyciele firmy, kierownicy działów i projektów, a także pracownicy działu sprzedaży.

Krok drugi
Przeprowadzenie zaawansowanej analizy trendów SEO

Zaawansowana analiza trendów wyszukiwania oraz słów kluczowych pozwoliła nam ustalić obszary tematyczne, na których należy skoncentrować się w artykułach. Celem było zaplanowanie treści na bloga, które będą odpowiedzią na konkretne problemy grupy docelowej. W czasie planowania uwzględniliśmy odmienność specyfiki rynku robotów w Polsce, Europie i USA.

Krok trzeci
Analiza konkurencji

Analiza działań konkurencji w Polsce i na świecie pozwoliła nam ustalić krąg poruszanych tematów oraz sposób i formę ich prezentacji. Dzięki temu mogliśmy precyzyjnie określić najważniejsze atuty oferty VersaBox i wzmocnić ich reprezentację w artykułach na blogu.

Krok czwarty
Proces redakcyjny

Teksty są dziełem dziennikarzy wyspecjalizowanych w tworzeniu artykułów poświęconych nowoczesnym technologiom. Przy najbardziej złożonych technicznie zagadnieniach proces powstawania artykułu przebiegał w trzech etapach. Rozpoczynał się od spotkania on-line ze specjalistą poleconym przez Klienta, podczas którego wspólnie ustalaliśmy tematykę artykułów oraz wspólnie z dziennikarzami edukowaliśmy się w zakresie oferty produktowej Klienta. Kolejnym krokiem było opracowanie gotowych materiałów oraz akceptacja finalnych tekstów przez Klienta. Ścisła współpraca dziennikarzy i pracowników VersaBox pozwoliła stworzyć wartościowe treści, które są przydatne zarówno dla ekspertów, jak i w pełni zrozumiałe także dla osób niebędących specjalistami w branży.

Krok piąty
Działania mediowe

Kampania Google Ads kierująca do artykułów przyniosła 7689 sesji do wąskiej grupy docelowej. Średni czas sesji wyniósł 02:35 min. Współczynnik przejść na stronę kontaktu wyniósł 0,38%. Jeszcze lepiej sprawdziła się kampania na Facebooku, ponieważ średni czas sesji wyniósł 04:12 min, a współczynnik przejścia na stronę kontakt wyniósł 0,80%.

Krok szósty
Działania public relations

Dopełnieniem projektu contentmarketingowego są działania z zakresu public relations. W ich ramach realizujemy z redakcjami materiały popularyzujące wiedzę o AI i wykorzystaniu tej technologii w realnym zmienianiu procesów w przedsiębiorstwach. Stworzone przez nas komunikaty prasowe o charakterze newsowym, przedstawiającym nową technologię jako przełomową w procesie robotyzacji i automatyzowania intralogistyki, wygenerowały wysokiej jakości publikacje zarówno w kontekście mediów branżowych, jak i tych związanych ze światem biznesu.

Wyniki redakcyjne

Podjęte przez nas działania pozwoliły firmie VersaBox stworzyć specjalistyczny blog, wypełniony wartościowymi treściami. Dzięki starannie przemyślanemu doborowi tematów udało się wyeksponować innowacyjność oraz mocne strony oferty Klienta. Powstała bogata merytorycznie, a przy tym atrakcyjna formalnie baza wiedzy o intralogistyce 4.0, której centralnym elementem są roboty i oprogramowanie VersaBox. Stworzony przez nas content opisuje produkty Klienta jako nowoczesne rozwiązania technologiczne, które pozwalają zwiększyć efektywność pracy, ale także znacząco obniżyć koszty składowania i obsługi magazynów. 

Wyniki mediowe

Kampania banerowa w Google Ads charakteryzowała się wysokim współczynnikiem kliknięć w reklamę, czyli 0,83%. Oprócz kierowania na stronę VersaBox ruch był również kierowany na portal AI Business. Odsyłanie do portalu wydawcy pozytywnie wpłynęło na wizerunek VersaBox w oczach użytkowników, co przełożyło się na inicjacje kontaktu. W pierwszym miesiącu kampanii w Google Analytics odnotowano 80 przejść na stronę kontakt, natomiast w 4 miesiącu liczba miesięcznych przejść na stronę kontakt wzrosła do 176.