Budowę świadomości produktów marki Hand-Prod rozpoczęliśmy od przygotowania strategii działań content marketingowych. W ten sposób udało nam się wytypować nie tylko grupy strategicznych odbiorców, ale także wybraliśmy najlepiej adresowane narzędzia do dystrybucji treści.
W porozumieniu z ekspertami klienta przygotowaliśmy tematykę wykorzystaną do naszych narzędzi full service content martketingowych. W ten sposób powstała lista tematów ważnych dla osób funkcjonujących w środowisku diabetyków, wytypowane kwestie problemowe i opracowane porady. Szybko „nauczyliśmy się” języka i potrzeb branży naszego klienta.
Platformą, na którą gromadziliśmy ruch naszych odbiorów uczyniliśmy dedykowany portal „Zdrowy Diabetyk”, w ramach którego realizowana była strategia content marketingowa, dedykowana osobom cierpiącym na cukrzycę oraz rodzicom diabetologicznych dzieci i opiekunom starszym osób.
We współpracy z dziennikarzami wyspecjalizowanymi w tematyce medycznej i dietetycznej opracowaliśmy treści z zakresu porad i dobrych praktyk użytkowania glukometrów. Odbiorcy mogą tu zapoznać się z poradami z zakresu dietetyki, sportu, podróży. Treści dedykowane są nie tylko cukrzykom ale także ich bliskim – rodzicom czy opiekunom. Równocześnie prowadzimy komunikację w mediach społecznościowych. Wyjątkowo popularne okazały się nasze teksty: „Ile wynoszą normy w pomiarze glukometrem?”, „Cukrzyca – co jeść na kolację”, czy „Dlaczego diabetycy nie mogą pić alkoholu”
Wreszcie oddaliśmy głos samym diabetykom i ich najbliższym. Zaprosiliśmy ich do współtworzenia grupy dyskusyjnej „Zdrowy Diabetyk” na Facebooku. Efekt wręcz przekroczył nasze oczekiwania – w przeciągu kilku miesięcy stworzyliśmy zaangażowaną grupę kilkuset uczestników, którzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą z zakresu codziennego funkcjonowania osób chorych na cukrzycę.
W efekcie naszych działań marka Hand-Prod zyskała portal „Zdrowy Diabetyk”, który bardzo mocno angażuje użytkowników. Dobre treści i UX strony sprawiają, że użytkownicy spędzają wiele czasu na stronie podczas jednej sesji. Dzięki temu, w nienachalny sposób promujemy produkty i rozwiązania naszego klienta.
Profil na Facebooku stał się platformą dla tysięcy użytkowników systemów monitoringu glukozy. Stała wymiana wiedzy i bardzo zaangażowana grupa odbiorców to z kolei efekt działania dedykowanej grupy dyskusyjnej.
Na niezwykle trudnym rynku medycznym w ciągu roku portal zyskał widoczność TOP10 dla 62 strategicznych fraz dotyczących cukrzycy. W pierwszym kwartale ruch organiczny zwiększył się o 660%, udowadniając, bez dodatkowych działań płatnych, że Google nagradza portale, które angażują użytkowników dobrym contentem.