Pracę przy projekcie rozpoczęliśmy od starannego opracowania strategii contentowej, zakładającej maksymalizację efektów przy ograniczonych możliwościach budżetowych. Dla SunVi D3 wybraliśmy niewielką, ale dobrze konwertującą grupę kanałów komunikacji, których działanie ma potencjał długofalowy.
Przez rozpoczęciem budowy treści, sprawdzamy i kategoryzujemy grupy potencjalnych odbiorców. W ten sposób tworzymy persony naszych odbiorców i dostosowujemy do nich temat, rodzaj oraz kulturę do komunikacji.
Rozpoczynamy prace programistyczne nad stworzeniem dedykowanego serwisu contentowego Źródło Słońca. W czasie, gdy nasi specjaliści IT dbają, by strona była maksymalnie wygodna, czytelna i przyjazna dla użytkownika, równolegle powstaje kompleksowa identyfikacja wizualna serwisu. Opieramy ją na prostych skojarzeniach wizualnych ze słońcem, relaksem i zdrowiem, w rozumieniu well-being.
We współpracy z dziennikarzami wyspecjalizowanymi w tematyce medycyny, zdrowia i lifestyle, tworzymy wartościowe treści do serwisu contentowego. Tak powstaje seria artykułów oraz treści poradnikowych z zakresu wpływu stosowania witamin na zdrowie człowieka. W ten sposób edukujemy odbiorców, informując ich o konieczności suplementacji w konkretnych sytuacjach życiowych. W sposób nienachalny w treści lokujemy produkt naszego Klienta.
Tworząc teksty dla serwisu Źródło Słońca, stawiamy na tzw. evergreen content, czyli treści wiecznie zielone – takie, których przekaz nie przestaje być aktualny, niezależnie od upływu czasu. To dzięki nim użytkownicy otrzymują uniwersalną wiedzę, a sam serwis w sposób organiczny zyskuje wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Komunikację serwisu contentowego wsparliśmy działaniami w mediach społecznościowych. Posty publikowane na dedykowanym fanpage’u „SunVi Źródło Słońca” kierowały do edukacyjnych treści blogowych, wspierając organiczny ruch do portalu.
Korzystając ze zgromadzonych danych, rozpoczynamy dystrybucję treści sponsorowanych dla użytkowników mediów społecznościowych. Posty w ramach Facebook Ads, w dedykowanej dla poszczególnych grup odbiorców kreacji, stają się rekordowo skutecznym narzędziem pozyskiwania ruchu do portalu Źródło Słońca. Odbiorcom prezentujemy artykuły dopasowane do ich preferencji, zainteresowań, danych demograficznych czy stylu życia.
W wyniku naszych działań, marka SunVi D3 zyskała atrakcyjną, edukacyjną platformę contentową, która wspiera rozpoznawalność produktów Klienta. W okresie od marca 2017 do stycznia 2018 r., na blogu Źródło Słońca opublikowaliśmy w sumie 68 artykułów i treści poradnikowych z zakresu suplementacji, budowy odporności, dietetyki i lifestyle. Wartościowe treści o charakterze ponadczasowym, organicznie budują wartość serwisu w wyszukiwarce Google. W przeciągu 10 miesięcy trwania kampanii blisko 41 000 razy blog odwiedziło w sumie ponad 33 000 użytkowników. Średnio, podczas jednej wizyty w serwisie, czytelnicy odwiedzali 2,5 podstrony, przebywając na nim blisko 1,5 minuty.
Największą liczbę odsłon odnotowały artykuły:
Za pomocą narzędzi SEM, płatnej promocji na Facebooku, uzyskaliśmy większość z ponad 41 000 wejść do serwisu Źródło Słońca. Treści reklamowe z odnośnikami do edukacyjnych materiałów wygenerowały prawie 26 000 przenoszących do bloga kliknięć użytkowników. W sumie reklamy trafiły do ponad 440 000 użytkowników, notując blisko półtorej miliona wyświetleń.
W efekcie znacznie wzrosło zainteresowanie produktami SunVi D3, a sami użytkownicy wyrażali dużą aktywność także w samych mediach społecznościowych.