5 sposobów na zbudowanie bazy mailingowej dzięki content marketingowi

kategoria:
2 min

Budowanie bazy subskrybentów w oparciu o działania content marketingowe, to proces powolny, ale znacznie skuteczniejszy od mailingu reklamowego na zlecenie. W tym krótki artykule przedstawię pięć sposobów na pozyskanie bazy mailingowej.

1. Content + autorytet

Nikt raczej nie zapisze się do naszego newslettera tylko dlatego, że jesteśmy firmą sprzedającą np. buty. Budowanie wirtualnego autorytetu to jeden z pierwszych kroków jaki powinieneś podjąć, zanim w ogóle zaczniesz myśleć o zbieraniu subskrybentów. Jeśli już zdecydujesz się na branżową obecność w sieci wykraczającą poza sklep i oficjalny fan page – publikuj regularnie. To spodoba się nie tylko użytkownikom, ale także algorytom Google, dzięki którym strona będzie lepiej pozycjonowana.

2. Formularze

Nie spodziewaj się niesamowitego przyrostu subskrybentów, jeśli formularz zapisu do subskrypcji będzie umieszczony w niewidocznym miejscu. Jak pokazują badania, najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania użytkowników jest umieszczenie formularza w lightboxie, który na chwilę przysłania cały content.

Nie stosuj tradycyjnych pop-upów – większość przeglądarek je blokuje.

Pamiętaj, aby komunikat pojawiał się raz dziennie dla unikalnego użytkownika. Zbyt nachalne namawianie do newslettera może spowodować, że zapiszą się do niego osoby, które będą nasze wiadomości wrzucać do spamu, a drugą konsekwencją może być znaczący spadek ruchu spowodowany uciążliwymi komunikatami.

3. Konkursy

Konkursy angażują użytkowników, rozpoznawalność Twojej marki wzrasta, ale przede wszystkim jest to sposób na szybkie pozyskanie dużej liczby adresów. Pamiętaj, aby w widocznym miejscu umieścić możliwość zapisania się do newslettera lub wymagaj zapisania się do subskrypcji w regulaminie.

4. Unikalna treść

Dobrym sposobem na pozyskanie subskrybentów jest treść, którą dajemy „prawie za darmo”. Umieść na swojej stronie wartościowego dla danej branży e-booka, kurs, lub stwórz specjalną strefę premium, w której warunkiem uzyskania dostępu będzie zapisanie się do newslettera.

5. Zniżki, kody rabatowe

Oferuj doraźne korzyści wynikające z zapisania się na listę mailingową. Ważne jest, aby tego typu informacje dołączać do każdej korespondencji, szczególnie przy wiadomościach potwierdzających konkretne zamówienie. Tutaj ogranicza Cię tylko wyobraźnia i… możliwości finansowe. Mogą to być kody rabatowe, zniżki na przedmioty, usługi, oferty dedykowane.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza