Skuteczne inwestowanie w content marketing

Jeśli już wyznaczymy strategię działań marketingowych i zdecydujemy się na inwestowanie w content marketing, niezbędny jest odpowiedni dobór narzędzi. Które z nich są najskuteczniejsze?

E-mail marketing

Elementarną zasadą skutecznego mailingu jest lojalna baza danych, czyli najlepiej budowana od podstaw lista subskrybentów, gdzie faktycznie zapisani są użytkownicy, których dana oferta potencjalnie zainteresuje. Warto pomyśleć o tym, aby dane o użytkownikach (oprócz wewnętrznej bazy np. sklepu) pozyskiwać przy użyciu social mediów (np. po przez konkursy na Facebooku bądź widgety umożliwiające dodanie się do newslettera).

Oprócz standardowego użycia mailingu do informowania o aktualnych promocjach i produktach, newsletter można wykorzystać w sposób mniej inwazyjny – co nie znaczy, że mniej skuteczny. Przykładowo: nasz klient kupuje w księgarni internetowej książkę z gatunku fantastyki. Jednocześnie figuruje on na liście subskrybentów zapisanych do branżowego bloga, który w głównej mierze skupia się na wiadomościach z dziedziny około literackiej. Wkrótce po zakupie do klienta można wysłać wiadomość zachęcającą do zapoznania się z listą najciekawszych publikacji z działu fantastyki 2013 roku wraz z recenzjami. Oczywiście artykuł, do którego ma kierować link, powinien być odpowiednio spersonalizowany, aby klient mógł od razu wspomnianą pozycję kupić.

Blog branżowy

Blog branżowy jest ważnym narzędziem content marketingu. Regularne publikacje powodują, że klient odwiedza naszą stronę nie tylko w momencie, gdy chce zrobić zakupy, ale także aby poszerzyć swoją wiedzę z danego zakresu. Podstawową zasadą dobrze prowadzonego bloga jest systematyczne publikowanie informacji. Blog buduje długofalową relację z użytkownikiem, wpływa na rozpoznawalność marki w internecie, ma znaczący wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach i przede wszystkim, sprawdza się przy budowaniu listy mailingowej.

SEM

Jeśli chcemy być lepsi niż konkurencja, mamy dobrze zaprojektowaną stronę www oraz firmowego bloga, to nie możemy pominąć istotnej kwestii, jaką jest Search Engine Marketing.. Dzięki dobrze zoptymalizowanej stronie możemy liczyć na większy ruch, a co za tym idzie konwersję. Do skutecznych działań SEO należą:

Regularnie publikowanie treści – algorytm Google sprawdza jak często publikowane są nowe informacje, co ma wpływ na Page Rank.

Dobrze dobrane metatagi, słowa kluczowe – jeden z istotniejszych elementów SEO. Należy unikać podwójnych metatagów (błąd double content), każda ze stron powinna mieć odrębne słowa kluczowe, dzięki którym Google poprawnie przypisze daną podstronę pod konkretne słowo kluczowe.
Przyjazne linki – format linków powinien być jak najbardziej czytelny, zarówno ze względu na algorytymy Goole, jak i ze względu na user usability. Zbyt długie adresy nie są mile widziane przez samych użytkowników, którzy mniej chętnie dzielą się takimi odnośnikami.

Wtyczki społecznościowe – bardzo istotny element, jeśli chodzi o zwiększanie zasięgu i wirusowy charakter informacji. Oprócz podstawowych przycisków (Facebook, Twitter, Google+), warto pomyśleć chociażby o umieszczeniu przycisku „Pin it” na stronach produktowych. Pinterest potrafi skutecznie zwiększyć konwersję.

Jak nas widzą w sieci

Internet kocha niekonwencjonalne działania i kreatywne podejście do reklamy. Od pewnego czasu wraca moda na storytelling, który zresztą zawsze miał się dobrze. Ludzie uwielbiają czytać historie z „życia wzięte” lub takie, które wciągną ich w interaktywny świat. Do opowiadania historii doskonale nadaje się videomarketing.

Videocontent może szybko osiągnąć wirusowy zasięg dzięki wykorzystaniu takich kanałów promocyjnych, jak YouTube czy Vimeo. Za przykład może tutaj posłużyć jedna z ciekawszych interaktywnych reklam nowozelandzkiej pizzerii Hell Pizza. Bohaterem video jest kucharz i zarazem dostawca, który musi dowieść pizzę we wskazany adres, tyle, że po drodze widz musi za niego podejmować konkretne decyzje, żeby nie został zjedzony przez hordę żywych trupów. Budowanie wizerunku Pizzeri w klimatach postapokalitpycznego świata zombie? Z pozoru groteskowe… tyle że łączna ilość odsłon samych poprawnych odpowiedzi (6 poprawnych i 6 złych) wynosi 25,5 milionów!

Dzięki nowatorskiemu i oryginalnemu podejściu do content marketingu możemy osiągnąć więcej przy mniejszych nakładach finansowych.

blog comments powered by Disqus