Podsumowania i prognozy marketingowe na 2018

kategoria: wiedza
Podsumowania i prognozy marketingowe na 2018
5 min

Początek grudnia oznacza dla naszego zespołu pełne ręce roboty. To okres, gdy liczne redakcje branżowe zapraszają ekspertów do podsumowania mijającego roku oraz przewidywania co może „grzać” w nadchodzącym czasie. W podsumowaniach dla NowyMarketing.pl, PRoto.pl oraz SocialPress.pl.

Content marketing

Grzegorz Miłkowski, nasz CEO w portalu PRoto.pl podsumowuje mijający rok jako dobry czas dla content marketingu:

Osoby odpowiedzialne za marketing i rozwój komunikacji w firmach uświadomiły sobie, że komunikacja marketingowa w oparciu o pożądaną przez odbiorców – naszych potencjalnych klientów – treść jest często tańsza oraz dużo bardziej skuteczna niż inne formy reklamy.

Dominującym trendem w content marketingu w 2017 były formaty wideo w komunikacji.

Marki zaczęły wykorzystywać content filmowy, np. w social mediach jako tańszą, lepiej targetowaną i skuteczniejszą alternatywę dla standardowych kampanii „spotowych” w telewizji. Mijający rok pozwolił nam doświadczyć, również w Polsce, ambitniejszych – jeżeli chodzi o jakość i ideę kreatywną – formatów filmowych w komunikacji cyfrowej.

Całą wypowiedź przeczytacie na portalu PRoto.pl.

Prognozy na nadchodzący rok w content marketingu są mocno technologiczne:

Rok 2018 w komunikacji contentmarketingowej może stać się rokiem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Technologie już są dostępne na wyciagnięcie ręki.

Mocnym trendem nadal będzie influencer marketing:

Internetowi influencerzy będą pozyskiwali coraz większe budżety marketingowe i kto wie, ale być może już w 2018 roku, na szczycie najlepiej opłacanych gwiazd/celebrytów, znajdzie się internetowy influencer.

Całą wypowiedź przeczytacie na portalu PRoto.pl.

Zupełnie innym punktem widzenia na temat content marketingu oraz prognoz podzieliła się z redakcję NowyMarketing.pl Katarzyna Bienussa, Business Development Manager. Jej zdaniem największy sukces to wzrost świadomości wśród marketerów na temat marketingu treści:

Obecnie coraz częściej w kontakcie z marketerami spotkam się ze zdaniem, że content marketing umiejętnie włączony w działania firmy, przynosi nie tylko wzrost świadomości marki w oczach klientów, ale potrafi też zbudować ich lojalność, a w efekcie… sprzedać!

Jako najciekawszą kampanię minionego roku wskazała:

“Keeping Up With The Bakers” od Ted Baker. Kampania rozpoczęła się na serialem w stylu sitcomu czy „opery mydlanej”, który wyświetlany był na Instagram Stories marki przez osiem dni. Video pozwalało konsumentom poznać dom Bakerów, odkrywać ukryte treści i kupować przedmioty. Dodatkowo istniało wirtualne sąsiedztwo, które konsumenci mogą eksplorować za pośrednictwem kanału Instagram.

Najważniejsza zmiana jaka czeka content marketing w 2018 to:

Myślę, że możemy spodziewać się eksplozji realizacji content marketingowych w obszarze AR i znacznego wzrostu w obszarze VR. Content marketing będzie podążał za tym, czego pożąda użytkownik/klient.

Całe podsumowanie dostępne na portalu NowyMarketing.pl.

Social media

Katarzyna Legutko, Media Manager dla NowyMarketing.pl przygotowała podsumowanie i prognozy w zakresie social media. Najważniejsza zmiana jaka zaszła w poprzednim w roku w mediach społecznościowych to:

Całkowity odwrót Facebooka od YouTube i innych portali video. Facebook po raz kolejny pokazał, że stawia wyłącznie na własną platformę do udostępniania treści wideo.

Wyzwania jakie stoją przed osobami zajmującymi się social media to dostosowanie się do nowych odbiorców:

To właśnie dzisiejsi nastolatkowie, wychowani na mediach społecznościowych, wymuszają na markach zmianę sposobu komunikacji w tym kanale. Ważna stanie się autentyczność i rozwiązania oparte o nowe technologie.

Całe podsumowanie możecie przeczytać na portalu NowyMarketing.pl.

Real-time Marketing

Jeden z ciekawszych tematów to oczywiście kreatywność i reakcja marek na bieżące wydarzenia światowe, określane jako RTM. Redakcja SocialPress zebrała najważniejsze. Michał Grzebyk, nasz PR&Content Manager wskazał akcję IKEA, która odpowiedziała na rekordową sprzedaż obrazu Leonarda da Vinci.

Ikea zareagowała jak zwykle, czyli wzorowo. Cieszy to, że marka potrafi tak trafnie, a przy okazji z sympatycznym przymrużeniem oka, komentować ważne wydarzenia i tym samym odwoływać się do Kultury przez K.

Pełne zestawienie najgłośniejszych akcji RTM przeczytasz na portalu SocialPress.pl.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza