OLX to internetowa platforma ogłoszeniowa, umożliwiająca użytkownikom nawiązanie transakcji (sprzedaży, kupna oraz wymiany) dotyczących różnego rodzaju przedmiotów i usług. Użytkownicy mogą zamieszczać ogłoszenia bezpłatnie w wielu kategoriach, takich jak motoryzacja, nieruchomości, elektronika czy moda. OLX stał się popularnym miejscem zarówno dla osób prywatnych, jak i firm szukających możliwości handlu online.
Case Study
OLX
Klient szukał pomysłu na promocję możliwości sprzedażowych serwisu. W pierwszym etapie współpracy celem było rozszerzenie komunikacji do sprzedawców B2B. Kolejne działania skupiały się natomiast na sprzedawcach detalicznych, którzy stanowią trzon platformy. Treści i ich forma miały być przede wszystkim interesujące i wartościowe dla odbiorców. Istotne było zaplanowanie długofalowych działań przewidzianych dla różnych kanałów komunikacji.
Przygotowanie strategii działań, które skutecznie promowałyby możliwości sprzedaży na platformie OLX oraz rozwianie wątpliwości towarzyszących sprzedaży rzeczy używanych w internecie. Dodatkowo nawiązanie współpracy z influencerami, których osobowość i publikowane treści odpowiadałyby grupie docelowej Klienta.
W ramach naszej współpracy z OLX, zrealizowaliśmy kampanię contentmarketingową, która miała na celu promowanie platformy OLX jako dobrego miejsca do sprzedaży oraz edukację potencjalnych sprzedawców.
Nasze działania rozpoczęliśmy od stworzenia serwisu https://sprzedawcy.olx.pl/, skierowanego do sprzedawców, którzy korzystają z OLX. Serwis ten pokazuje sprzedaż za pośrednictwem platformy jako dostępną, łatwą i efektywną. Nasz Zespół opracował treści, przygotował makiety serwisu oraz zaprogramował stronę, zapewniając jej pełną funkcjonalność i atrakcyjny wygląd wpisujący się w key visual marki.
W kolejnym etapie działań zorganizowaliśmy webinar skierowany głównie do nowych i początkujących sprzedawców. Celem spotkania było przedstawienie korzyści wynikających ze sprzedaży na OLX oraz podzielenie się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi tego tematu. Nasz Zespół przygotował agendę webinaru, przeszkolił prelegentów, a także zorganizował i poprowadził spotkanie oraz moderację dyskusji na czacie. Specjaliści marki OLX zaprezentowali techniczne możliwości serwisu i dostępne kategorie oraz pokazali potencjał sprzedażowy platformy w liczbach.
Następnie rozpoczęliśmy działania w zakresie video contentu, które obejmowały opracowanie planu kampanii oraz kreatywnego scenariusza filmu, przeznaczonego do publikacji na kanale YouTube marki. Byliśmy odpowiedzialni za koncept kreatywny kampanii oraz nawiązanie współpracy z influencerem i wybór lokalizacji. Podczas przygotowywania materiału video na platformę YouTube powstały także krótsze stories na Instagram oraz reels na TikTok, co pozwoliło na uzyskanie większego zasięgu kampanii i dotarcie do szerszej grupy odbiorców.
Film osiągnął 24 tys. wyświetleń w ciągu pierwszych dwóch tygodni od publikacji na kanale YouTube marki i 2,3 tys. polubień pod postem na Instagramie influencerki. Z OLX współpracujemy od 2022 roku, regularnie realizując różnorodne działania contentmarketingowe.