Projekt AED to fundacja realizująca misję wdrażania programu Publicznego Dostępu do Defibrylacji (PAD), mającego na celu zapewnienie łatwego dostępu do defibrylatorów AED. Fundacja dostarczała defibrylatory czołowych światowych marek oraz prowadziła działania społeczne, propagując ideę pierwszej pomocy i wczesnej defibrylacji.
Case Study
Projekt AED
Klient chciał poruszyć trudne tematy związane z problemami zdrowotnymi, sytuacjami kryzysowymi oraz ratowaniem ludzkiego życia. Celem było stworzenie przekazu, który będzie jednocześnie edukacyjny i atrakcyjny biznesowo – informujący odbiorców o możliwościach uzyskania dofinansowania na defibrylatory AED.
Stworzenie wartościowych treści, które poruszają tematykę ratowania życia w sposób przystępny i angażujący, a także wzmocnienie pozycji strony Klienta w wynikach wyszukiwania Google. Istotne było również opracowanie innowacyjnego narzędzia edukacyjnego, które wspomoże szerzenie wiedzy na temat pierwszej pomocy i korzystania z defibrylatorów AED.
Nasze działania obejmowały przede wszystkim stworzenie i zarządzanie edukacyjnymi treściami na blogu firmowym. Artykuły omawiały zastosowanie defibrylatorów, ich możliwości oraz proces uzyskiwania dofinansowania. Skupiliśmy się także na pozycjonowaniu strony w Google, co zaowocowało tym, że strona Klienta znalazła się w top 3 wyników dla prawie 90 słów kluczowych związanych z AED.
Jednym z najważniejszych elementów kampanii było stworzenie chatbota „Wirtualny Ratownik Medyczny”. Ten innowacyjny chatbot, oparty na sztucznej inteligencji, został zaprojektowany tak, aby uczyć użytkowników udzielania pierwszej pomocy w różnych sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia. Narratorem chatbota jest Pomocny Dżo, bohater komiksu edukacyjnego, który uczy, jak reagować w sytuacjach kryzysowych i jak korzystać z defibrylatora.
Chatbot prowadzi użytkowników przez różne scenariusze zdarzeń, doradzając, jak pomóc w przypadkach takich jak tonięcie, porażenie prądem czy omdlenie. Każdy scenariusz jest opowiedziany w prosty i zrozumiały sposób, co umożliwia użytkownikom łatwe przyswojenie najważniejszych informacji. Pomocny Dżo angażuje również użytkowników za pomocą zagadek, które utrwalają przekazywane treści.