ContentHouse partnerem raportu Social Press „(nie)Pełnosprawni w internecie”

kategoria:
3 min

 

Jak nowe technologie umożliwiają zdobycie i wykonywanie pracy osób z niepełnosprawnościami, jakie rozwiązania pomagają w codziennym funkcjonowaniu i jak zmienia się rzeczywistość w sieci w czasach, gdy co ósmy Polak jest niepełnosprawny? Na te pytania (i wiele więcej) odpowiadają autorzy publikacji „(nie)Pełnosprawni w internecie” wydanego przez Social Press. Partnerem raportu jest ContentHouse.

Rozwój technologiczny codziennie wspiera walkę z ograniczeniami niepełnej sprawności. W czasach, gdy na świecie ok. 120 milionów osób boryka się z barierami fizycznymi, społecznymi i zawodowymi, rewolucyjnymi stają się rozwiązania i technologie dedykowane właśnie osobom z niepełnosprawnościami. Specjalistyczne aplikacje, programy, ale także infrastruktura i udogodnienia w miejscach pracy – nowe rozwiązania umożliwiają niwelowanie wielu przeszkód, które nie pozwalają na przemieszczanie się, podejmowanie aktywności zawodowej, korzystanie z obsługi klienta czy sklepów internetowych.

Autorzy najnowszego raportu Social Press „(nie)Pełnosprawni w internecie” przeanalizowali to jak pod wpływem zmian technologicznych zmienia się dostępność rynku pracy dzięki aplikacjom, czy tzw. robotom-kelnerom. Ocenie poddano także funkcjonalność nowoczesnych stron internetowych, aplikacji oraz cyfrowych mediów tradycyjnych, w tym telewizji. Przygotowane zostały też zalecenia dotyczące zmieniającej się komunikacji online, cyfryzacji dokumentacji i obsługi niepełnosprawnego klienta. Raport zamyka rozdział poświęcony zwiększającej się stale dostępności high-tech, pozwalającej na drukowanie protez, zmianę gestów języka migowego na dźwięki czy korzystanie z asystentów głosowych.

W naszym raporcie można zapoznać się z technologiami budującymi mosty do coraz pełniejszego doświadczania codzienności przez osoby dotknięte różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Mosty do brzegów, jakie były do tej pory całkowicie poza zasięgiem większości z nich, jak np. realizacja aspiracji zawodowych, doświadczanie kultury czy po prostu zrobienie zakupów – ocenia redaktor naczelny Social Press oraz CEO ContentHouse, Grzegorz Miłkowski. 

To pierwsza tego rodzaju publikacja w polskiej sieci. W jego realizacji udział wzięła m.in. Content Marketing Specialist naszego zespołu, Tamara Pielas, z wykształcenia psycholog. Materiał wzbogacony jest wypowiedziami i ekspertyzami renomowanych specjalistów z zakresu technologii, marketingu, czy organizacji pozarządowych.

Partnerami raportu są ContentHouse, Izba Gospodarki Elektronicznej, Business Centre Club, Polskie Forum Osób Niepełnosprawnych.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza