„Czytam Sobie” to seria książek dla dzieci z oferty HarperKids, należącej do jednego z największych wydawców książek na świecie, globalnej marki HarperCollins Publishers. Seria ta jest przeznaczona do nauki samodzielnego czytania dla dzieci w wieku 5–9 lat i została podzielona na trzy poziomy, odpowiadające różnym etapom rozwoju umiejętności czytania.
Case Study
Czytam Sobie
Klient zgłosił się do nas z potrzebą stworzenia narzędzia inspirującego rodziców i nauczycieli do efektywnego wspierania dzieci w procesie nauki czytania. HarperCollins Publishers potrzebował nie tylko stworzenia serwisu od podstaw, ale również wsparcia w jego rozwoju, utrzymaniu oraz pisaniu wartościowych, edukacyjnych treści, które jednocześnie promowałyby książki z serii „Czytam Sobie”.
Stworzenie i rozwinięcie miejsca w internecie dla rodziców i nauczycieli, w którym znajdą informacje na temat skutecznych metod nauki czytania. Wsparcie w doborze odpowiednich książek oraz inspiracje do przeprowadzania ciekawych zajęć edukacyjnych. Ponadto serwis miał zawierać informacje o bieżącej ofercie wydawnictwa, poszczególnych seriach i nowościach. Do wyzwań należała również optymalizacja serwisu pod kątem SEO i budowa od zera jego widoczności w wyszukiwarkach.
Nasza praca nad projektem Czytam Sobie rozpoczęła się od stworzenia architektury i zbudowania od podstaw serwisu https://czytamsobie.pl/, przeznaczonego dla rodziców, nauczycieli oraz bibliotekarzy. Portal został zaprojektowany tak, aby był łatwy w nawigacji – z podziałem na sekcje odpowiadające różnym grupom odbiorców oraz poziomom według zaawansowania w czytaniu. Serwis zawiera szczegółowe opisy książek, informacje o autorach, a także regularnie aktualizowane slidery promujące nowości wydawnicze.
Tworzymy i regularnie publikujemy artykuły, które promują książki z serii „Czytam Sobie” w kontekście edukacyjnym. Każdy artykuł jest starannie zoptymalizowany pod kątem SEO, co zapewnia wysoką widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania. Ponadto dbamy o recykling starych treści, aby zachować ich aktualność i wartość dla odbiorców. Opracowaliśmy też strategię fraz kluczowych, która pozwala na skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Każdy artykuł na stronie jest tworzony przez doświadczonych dziennikarzy specjalizujących się w pedagogice i psychologii dziecięcej. Przed napisaniem artykułu tworzymy konspekt, który jest zatwierdzany przez Klienta. Cyklicznie ustalamy harmonogram publikacji, aby zapewnić spójność treści i regularność ich dodawania. Artykuły są urozmaicane grafikami i buy boxami, prowadzącymi do ofert poszczególnych książek.
Współpraca trwa nieprzerwanie od 2020 roku, a nasze zaangażowanie przyczyniło się do promowania czytelnictwa i wspierania rozwoju umiejętności czytania wśród dzieci. Działania prowadzone przez ContentHouse obejmują kompleksowe zarządzanie serwisem i treściami, w tym planowanie, tworzenie, optymalizację tekstów pod kątem SEO oraz ich publikację.