Grupa PSB

Grupa PSB działa na rynku od 1998 roku. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów z kategorii „dom i ogród” w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza ponad 407 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całego kraju, które prowadzą handel w 287 składach budowlanych, 372 marketach PSB Mrówka oraz 78 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje około 14 000 osób.

Background

Klient oczekiwał kompleksowego podejścia do komunikacji marketingowej, by skutecznie promować ofertę w segmencie B2B. Na pierwszym etapie współpracy celem było stworzenie strategii komunikacyjnej, która rozszerzyła komunikację do sprzedawców B2B. W kolejnych działaniach skupialiśmy się na sprzedawcach detalicznych, którzy są kluczowymi partnerami Grupy PSB. Istotnym elementem było zaplanowanie długofalowych działań przeznaczonych dla różnych kanałów komunikacji.

Wyzwanie

Naszym wyzwaniem było opracowanie i realizacja strategii contentmarketingowej skierowanej do segmentu B2B, która skutecznie komunikowałaby wartości Grupy PSB oraz wspierała rozwój społeczności wokół marki. Ważnym aspektem było zwiększenie zaangażowania i lojalności fanów oraz skierowanie ich do wartościowych treści na blogu Grupy PSB.

Realizacja

Współpracę z Grupą PSB rozpoczęliśmy w 2016 roku, pełniąc funkcję konsultantów w zakresie marketingu internetowego i mediów cyfrowych. W 2017 roku Grupa PSB rozszerzyła z nami umowę o działania z zakresu digital marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem social mediów. Od 2018 roku marka powierzyła nam również prowadzenie działań contentbrandowych, co pozwoliło na budowanie spójnego wizerunku Grupy PSB w internecie.

W ramach naszej współpracy stworzyliśmy kompleksową strategię komunikacji, uwzględniając rozwój i cele biznesowe Klienta. Nasze działania obejmowały opracowanie strategii oraz kreacji dla kanałów social media (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Google+), w tym bieżące prowadzenie profili oraz moderację. Tworzyliśmy i prowadziliśmy kampanie reklamowe w mediach społecznościowych marki.

Pozyskaliśmy dla Klienta jakościowe leady B2B za pomocą narzędzi SEM. Nasze działania contentbrandowe i mediowe w internecie prowadziliśmy z portalami brandedcontentowymi, takimi jak „Przepis na Dom” i „M jak Mrówka”, dbając o synergię content marketingu i działań w social mediach.

Podstawą naszej współpracy było tworzenie wartościowych treści, które angażowały społeczność i budowały lojalność. Zawsze przywiązujemy wagę do jakości publikowanych materiałów, takich jak infografiki, artykuły, materiały wideo oraz animacje. Dlatego przy ich powstawaniu współpracowaliśmy z pracownikami Grupy PSB, by tworzyć autentyczne i wiarygodne treści, które pokazywały markę jako lidera w branży budowlanej.

Efektem naszych działań było znaczące zaktywizowanie fanów w social mediach. W segmencie B2B skierowanie fanów do wartościowego contentu na blogach Grupy PSB oraz wykorzystanie wideo przyczyniło się do:

  • dwukrotnego wzrostu społeczności zgromadzonej wokół marki,
  • zwiększenia zaangażowania oraz lojalności użytkowników,
  • rosnącego ruchu na portalach contentmarketingowych („Przepis na Dom”, „Dom Nowoczesny”), który stał się wartościowszy pod względem jakości.