OLX

OLX to inter­ne­towa plat­forma ogło­sze­niowa, umoż­li­wia­jąca użyt­kow­ni­kom nawią­za­nie trans­ak­cji (sprze­daży, kupna oraz wymiany) doty­czą­cych róż­nego rodzaju przedmio­tów i usług. Użyt­kow­nicy mogą zamiesz­czać ogło­sze­nia bez­płat­nie w wielu kate­go­riach, takich jak moto­ry­za­cja, nie­ru­cho­mo­ści, elek­tro­nika czy moda. OLX stał się popu­lar­nym miej­scem zarówno dla osób pry­wat­nych, jak i firm szu­ka­ją­cych moż­li­wo­ści han­dlu online.

Background

Klient szu­kał pomy­słu na pro­mo­cję moż­li­wo­ści sprze­da­żo­wych ser­wisu. W pierw­szym eta­pie współ­pracy celem było roz­sze­rze­nie komu­ni­ka­cji do sprze­daw­ców B2B. Kolejne dzia­ła­nia sku­piały się nato­miast na sprze­daw­cach deta­licz­nych, któ­rzy sta­no­wią trzon plat­formy. Tre­ści i ich forma miały być przede wszyst­kim inte­re­su­jące i war­to­ściowe dla odbior­ców. Istotne było zapla­no­wa­nie dłu­go­fa­lo­wych dzia­łań prze­wi­dzia­nych dla róż­nych kana­łów komu­ni­ka­cji.

Wyzwanie

Przy­go­to­wa­nie stra­te­gii dzia­łań, które sku­tecz­nie pro­mo­wa­łyby moż­li­wo­ści sprze­daży na plat­for­mie OLX oraz roz­wia­nie wąt­pli­wo­ści towa­rzy­szą­cych sprze­daży rze­czy uży­wa­nych w inter­ne­cie. Dodat­kowo nawią­za­nie współ­pracy z influ­en­ce­rami, któ­rych oso­bo­wość i publi­ko­wane tre­ści odpo­wia­da­łyby gru­pie doce­lo­wej Klienta.

Realizacja

W ramach naszej współ­pracy z OLX, zre­ali­zo­wa­li­śmy kam­pa­nię con­tent­mar­ke­tin­gową, która miała na celu pro­mo­wa­nie plat­formy OLX jako dobrego miej­sca do sprze­daży oraz edu­ka­cję poten­cjal­nych sprze­daw­ców.

Nasze dzia­ła­nia roz­po­czę­li­śmy od stwo­rze­nia ser­wisu https://sprze­dawcy.olx.pl/, skie­ro­wa­nego do sprze­daw­ców, któ­rzy korzy­stają z OLX. Ser­wis ten poka­zuje sprze­daż za pośred­nic­twem plat­formy jako dostępną, łatwą i efek­tywną. Nasz Zespół opra­co­wał tre­ści, przy­go­to­wał makiety ser­wisu oraz zapro­gra­mo­wał stronę, zapew­nia­jąc jej pełną funk­cjo­nal­ność i atrak­cyjny wygląd wpi­su­jący się w key visual marki.

W kolej­nym eta­pie dzia­łań zor­ga­ni­zo­wa­li­śmy webi­nar skie­ro­wany głów­nie do nowych i począt­ku­ją­cych sprze­daw­ców. Celem spo­tka­nia było przed­sta­wie­nie korzy­ści wyni­ka­ją­cych ze sprze­daży na OLX oraz podzie­le­nie się prak­tycz­nymi wska­zów­kami doty­czą­cymi tego tematu. Nasz Zespół przy­go­to­wał agendę webi­naru, prze­szko­lił pre­le­gen­tów, a także zor­ga­ni­zo­wał i popro­wa­dził spo­tka­nie oraz mode­ra­cję dys­ku­sji na cza­cie. Spe­cja­li­ści marki OLX zapre­zen­to­wali tech­niczne moż­li­wo­ści ser­wisu i dostępne kate­go­rie oraz poka­zali poten­cjał sprze­dażowy plat­formy w licz­bach.

Następ­nie roz­po­czę­li­śmy dzia­ła­nia w zakre­sie video con­tentu, które obej­mo­wały opra­co­wa­nie planu kam­pa­nii oraz kre­atyw­nego sce­na­riu­sza filmu, prze­zna­czo­nego do publi­ka­cji na kanale YouTube marki. Byli­śmy odpo­wie­dzialni za kon­cept kre­atywny kam­pa­nii oraz nawią­za­nie współ­pracy z influ­en­ce­rem i wybór loka­li­za­cji. Pod­czas przy­go­to­wy­wa­nia mate­riału video na plat­formę YouTube powstały także krót­sze sto­ries na Insta­gram oraz reels na TikTok, co pozwo­liło na uzy­ska­nie więk­szego zasięgu kam­pa­nii i dotar­cie do szer­szej grupy odbior­ców.

Film osią­gnął 24 tys. wyświe­tleń w ciągu pierw­szych dwóch tygo­dni od publi­ka­cji na kanale YouTube marki i 2,3 tys. polu­bień pod postem na Insta­gramie influ­en­cerki. Z OLX współ­pra­cu­jemy od 2022 roku, regu­lar­nie reali­zu­jąc róż­no­rodne dzia­ła­nia con­tent­mar­ke­tin­gowe.