Generali Investments (do 2019 działające jako Union Investment) to cenione, obecne na polskim rynku od ponad 20 lat, towarzystwo funduszy inwestycyjnych. Swoim klientom dostarcza między innymi rozwiązania z zakresu indywidualnych kont emerytalnych (IKE) oraz indywidualnych kont zabezpieczenia emerytalnego (IKZE).
Case Study
Generali Investments
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/union-1.jpg)
Background
Klient stanął przed wyzwaniem, jak przekonywać do zabezpieczenia przyszłości finansowej młode osoby pracujące na własnej działalności gospodarczej. Jak potrzebę oszczędzania komunikować specjalistom z branży kreatywnej? Jak w sposób atrakcyjny mówić o odległej perspektywie do ludzi, którzy na co dzień nie myślą o finansowym bezpieczeństwie?
Wyzwanie
Stworzenie komunikacji contentmarketingowej przeznaczonej dla pracowników branży kreatywnej, agencji reklamowych i innych wolnych zawodów. To oni płacącą zwykle najniższe składki ZUS i tym samym są grupą najbardziej narażoną na dysproporcje między obecnymi zarobkami a przyszłą emeryturą.
![](https://contenthouse.pl/wp-content/themes/extends/assets/img/challenge.png)
Realizacja
Oparliśmy komunikację na motywie brand hero. Twarzą kampanii został Harold – bohater popularnych memów. Stworzyliśmy portal – „Oszczędź sobie”. Zbudowaliśmy redakcję, która tworzyła treści na temat emerytury i rozwiązań finansowych.
Udostępniliśmy infografiki ilustrujące w prosty sposób zawiłości emerytalnego oszczędzania. W dalszej części kampanii Jacek Kotarbiński we współpracy z nami napisał e-book pt. „Czy roboty będą robić reklamy?”, wydawnictwa Union Investment. Celem e-booka było zainteresowanie tematem przyszłości branży kreatywnej w dobre automatyzacji i robotyzacji. Mieliśmy skłonić grupę odbiorczą do refleksji na temat przyszłości finansowej. Rozpoczęliśmy proces edukacji o oszczędzaniu emerytalnym i kontekstowo przedstawiliśmy produkty Union Investment. Efektem naszej pracy był świetny ruch w serwisie, który w zaledwie dwa miesięcy pozyskał 50 000 użytkowników. Zamieszczone treści nie tylko budziły zainteresowanie, uświadamiały, uczyły, ale ostatecznie wzbudzały potrzebę i troskę o własny finansowy los.
Zrealizowaliśmy KPI pozyskania leadów na poziomie 145%.
![](https://contenthouse.pl/wp-content/themes/extends/assets/img/checked.png)
Formaty contentu / Usługi
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/devops-1.png)
Serwis contentowy
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/b2e5c537ead9da570ebae3cfd4b73734.png)
Artykuły
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/click.png)
Infografiki
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/graduation-cap.png)
E-book
![](https://contenthouse.pl/wp-content/uploads/2023/08/g2112.png)
SEO