Jak influencer marketing wpływa na Twoją markę?

Dla ponad 70% odbiorców treści influencer jest pierwszym źródłem informacji o produktach. Influencerzy dostarczają trzy razy więcej angażujących treści niż osoby niebędące liderami opinii. Te liczby mówią same za siebie.

Wioleta Zimmer
Account Executive

Na pytanie „Czy warto angażować influencera?” odpowiedź jest prosta – zdecydowanie tak. Ich rola w marketingu rośnie i coraz więcej marek rozszerza swoje działania właśnie o współpracę z nimi. Wybierając b(v)logera do współpracy, kierujemy się przede wszystkim zgodnością komunikacji marki ze stylem i filozofią influencera.

Wymierne korzyści z influencer marketingu

Badania dowodzą, że materiał przygotowany przez influencera aż czterokrotnie bardziej wpływa na decyzje zakupowe odbiorców. Jednak nie same liczby mają tu znaczenie. W grę wchodzi także czynnik typowo ludzki – zaufanie, jakim obecnie darzeni są influencerzy. Szukając w sieci opinii, chętnie czytamy wpisy blogerów czy przeglądamy polecane przez nich produkty.

W przypadku mniej znanych marek, influencer wpływa na jej uwiarygodnienie w oczach użytkowników. Historia internetu zna niejeden przypadek, gdy nikomu nieznany produkt, zauważony przez wpływową blogerkę, na drugi dzień znikał z półek!

Im więcej pracuje się z influencerami, tym łatwiej przychodzi przekonanie, że ci twórcy naprawdę znają swoją grupę odbiorców. Tworzą z nimi głębokie relacje, m.in. w grupach dyskusyjnych na Facebooku czy pod swoimi filmami na YouTubie.

Potrafią zwiększyć interkację z odbiorcami, którzy chętnie wchodzą z nimi w dyskusję, dzielą się swoimi opiniami czy przeżyciami, zadają pytania lub biorą udział w organizowanych przez nich konkursach. Takiego zainteresowania wokół marki nie wywoła nawet najlpeszy wpis w social media!

Współpraca z influencerami to także wartość dodana ze względu na SEO dla nowo powstałych portali, produktów czy usług .

Wszystko, co nowe potrzebuje czasu na zaindeksowanie się w wyszukiwarce i na zdobycie wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania oraz w świadomości odbiorcy. Poza regularnie tworzonymi treściami, istotnym czynnikiem odpowiadającym za pozycjonowanie jest pozyskiwanie linków z wartościowych stron. Wartościowych, czyli takich z długim stażem w Google i regularnie aktualizowanych o nowe treści. A takie są właśnie są blogi naszych influencerów.

Czy wiesz, że...
65 %

internautów uważa opinie innych użytkowników sieci za bardzo ważne i uwzględnia je podczas decyzji zakupowych.

 

Zaangażuj influencera do promowania Twojej marki.

Wyślij brief
Mam więcej pytań