Strategia contentmarketingowa jest dla nas punktem wyjścia i podstawą długofalowych działań. Dbamy o to, aby uwzględniała cele biznesowe firmy oraz potrzeby Twoich klientów.
Poświęcamy dużo czasu na odkrycie i poznanie zainteresowań grup docelowych. Budujemy persony, czyli zestaw cech czytelników, którzy są Twoimi klientami. Za pomocą narzędzi analizujemy ich zachowania w sieci oraz dokładnie określamy, jakie tematy i kiedy konsumują. Wszystko po to, by precyzyjnie docierać do Twoich odbiorców poprzez precyzyjnie dobrane formaty i kanały dystrybucji.
Spisana strategia content marketing porządkuje i określa kierunek działań contentowych oraz pozwala na synergię contentu z innymi obszarami marketingu, takimi jak wideo marketing, SEO, influencer marketing czy PPC.
Etapy opracowania strategii contentmarketingowej
- Brief. Poznajemy Twoją markę, ustalamy cele strategii contentmarketingowej oraz jak będziemy je mierzyć. Analizujemy działania Twojej konkurencji.
- Określenie grupy docelowej. Za pomocą narzędzi poznajemy Twoich odbiorców, ich zainteresowania i zachowania w sieci.
- Dobór treści. Planujemy treści odpowiadające na potrzeby Twoje grupy docelowej. Określamy formaty contentu (np. artykuł, wideo, infografika).
- Dystrybucja contentu. Wybieramy kanały dystrybucji, czyli serwisy, w których są obecni Twoi odbiorcy. Aby do nich dotrzeć, korzystamy ze wsparcia SEO.