Ludzie chętniej kupują dobrą historię, niż konkretny produkt – to stwierdzenie może tłumaczyć coraz większą popularność content marketingu, którego świadomość wśród przedsiębiorców wzrosła w ostatnim roku dwukrotnie. W czym tkwi potęga contentu? Od czego zacząć takie działania w swojej firmie?
Po co mi content marketing
Po pierwsze należy odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego chcę zacząć działania content marketingowe?. Zdefiniowanie celów strategicznych oraz misji content marketingu wskaże kierunek działań i pozwoli zachować spójność strategii z misją firmy. Musimy wiedzieć dokąd zmierzamy, co chcemy osiągnąć, co będzie podstawą konwersacji i zaangażowania klientów. Kiedy sprecyzujemy cele naszych działań łatwiej, a przede wszystkim efektywniej będziemy wykorzystywać możliwości, jakie dają nam działania content marketingowe.
Mój klient, czyli kto?
Jaki jest mój klient? Czego oczekuje i potrzebuje? Kiedy szuka o mnie informacji i co z nimi robi? Kolejnym krokiem jest określenie profilu swojego klienta. Pozwoli nam to na poznanie potrzeb i zaprojektowanie odpowiedniej komunikacji, która zainteresuje naszych konsumentów. Znając swoich odbiorców z łatwością spełnimy jego oczekiwania, a co za tym idzie zwiększymy możliwość skorzystania z naszej oferty. Ważne jest to, aby przy tworzeniu treści pamiętać, że istotny jest konsument i odpowiadanie bezpośrednio na jego potrzeby.
Wartym przemyślenia jest również sposób prowadzenia działań content marketingowych. Gdy poznamy już naszą grupę docelową, ustalimy z kim chcemy się komunikować możemy określić za pomocą jakich narzędzi będziemy do nich docierać. Odpowiedni dobór kanałów komunikacji sprawi, że publikowane przez nas treści będą chętnie oglądane, czytane i w efekcie przekazywane przez dużą liczbę osób.
Najważniejszą wartością w content marketingu jest to, aby treści spełniały wymagania naszych konsumentów. Dlatego też ważne jest, aby osoby odpowiedzialne za ich tworzenie, potrafiły przekazać je w sposób ciekawy i jak najmniej inwazyjny. Dzięki temu będziemy mogli pokazać, że reprezentowana przez nas firma posiada wyższe cele i wartości, aniżeli sprzedaż sama w sobie.
Jeśli zastosujemy się do powyższych wskazówek, możemy liczyć na to, że prowadzone działania content marketingowe okażą się skuteczne i przyniosą sukces naszemu przedsiębiorstwu, a klienci będą darzyć nas zaufaniem i z pewnością wrócą, by skorzystać z usług ponownie.