Content marketing jest często określany sztuką komunikacji z konsumentami, gdyż na drodze dialogu identyfikuje on ich potrzeby i podsuwa określone rozwiązania. Jedną z zasadniczych płaszczyzn oddziaływania za pomocą content marketingu są działania w mediach społecznościowych.
Social media pozwalą firmie na 3 zasadnicze rzeczy : zbudowanie wizerunku marki, pozyskanie lojalności oraz budowanie relacji z samym konsumentem. Jak się to robi? Jednym ze skutecznych sposobów jest przekaz oparty na wartościowym content marketingu.
Jaki powinien być dobry content w social media?
Przede wszystkim dopasowany do jego odbiorcy. Różni czytelnicy to różne potrzeby i oczekiwania. Z drugiej strony trzeba mieć na uwadze, gdzie się publikuje. Sztuką jest umiejętne wykorzystanie formuły nowych mediów tak, aby w jak najbardziej efektowny sposób dotrzeć do naszego targetu. Social media to nie tylko Facebook, ale też takie portale jak Twitter, Pinterest czy Tumblr. Różne media to różne formy. Coraz częściej obserwuje się wykorzystanie mieszanych form przekazu dla podtrzymania zainteresowania ze strony czytelnika. Najbardziej skuteczne są te opracowane przez samego nadawcę. Dlaczego? Ponieważ unikalne i wyjątkowe treści są najbardziej cenne. To ich wyjątkowość, eksperckość i merytoryka decydują o tym, że klient łączy treść z marką.
Publikacja własnych treści to jedno. Istotne jest wykorzystanie ich do nawiązania relacji z odbiorcą. Firma nie może pozwolić sobie na obecność w social media dla samej tylko obecności, bowiem lojalność klienta wynika nie tyle z faktu samej znajomości marki ile z tego, że marka o niego dba. A nowe media pozwalają na szybkie i efektywne dbanie o potrzeby klienta.
Co mówi nam o tym, że nasz content jest dobry?
Przede wszystkim statystyki. To one pokazują nam ilość obserwujących nasz profil osób, ale co najważniejsze mówią nam o zaangażowaniu naszych klientów w publikowane treści. Warto na bieżąco analizować dostępne informacje, żeby znać liczbę wyświetleń, udostępnień wpisów, czy pobrania aplikacji. Im więcej wiemy o zachowaniu naszych klientów, dniach i godzinach ich największej aktywności, tym skuteczniejsze i efektywniejsze mogą być nasze działania.
Co możemy zyskać dzięki obecności w social media?
Social media to specyficzna platforma komunikacji z klientem. Obecność w mediach społecznościowych oparta na interesujących treściach pomaga w nawiązaniu relacji z klientem. Dzięki takim działaniom możemy zdobyć zaufanie klientów, poznać ich potrzeby, a przede wszystkim odpowiadać na nie. Zaangażowany klient to motor napędowy każdej firmy, który wróci po oferowane produkty i usługi, a także poleci je innym.