Trendy social media w czerwcu

kategoria: wiedza
2 min

Świat social media nieustannie się zmienia. Specjaliści od marketingu, rok w rok próbują prognozować, co będzie dominowało w świecie mediów społecznościowych. Jedne z prognoz się sprawdzają, inne niekoniecznie. Jak wyglądają obecne trendy w social media?

Najbardziej znanym i wykorzystywanym przez marki portalem społecznościowym od lat niezmiennie jest Facebook, jednak specjaliści od PR przestali się ograniczać do jednego kanału komunikacyjnego. Konsumenci korzystają już nie tylko z wielu urządzeń jednocześnie, ale także z wielu kanałów, przeglądając je jeden po drugim. Dlatego ważne jest aby treści w różnych miejsach nie pokrywały się, a zaskakiwały użytkownika przy jednoczesnym zachowaniu spójności. W związku z rozszerzeniem się wykorzystywania różnorodnych kanałów komunikacyjnych coraz bardziej popularne stają się takie kanały jak YouTube, Twitter, Pinterest czy Instagram, dzięki czemu marketerzy zyskują nowe możliwości reklamowe. Na kanałach tych liczy się content, reklama w mediach społecznościowych ma nieść za sobą jakieś wartości dla konsumenta, a nie być jedynie treścią promującą markę. Ważna jest także szybkość przekazu informacji. Real-time marketing zdecydowanie się rozszerza, informacje są przekazywane 24h/7. Wydarzenia mające miejsce „tu i teraz” wykorzystywane są do tworzenia contentu i umacniania pozycji marki.

Duże znaczenie mają także treści wizualne – które na Facebooku dzięki zmianom wyglądu stron są jeszcze bardziej wyeksponowane. Kupujemy oczami, lubimy ładne rzeczy dlatego tak ważne jest, aby przedstawiać produkty w sposób estetyczny i przyjemny dla oka. Jesteśmy również świadkami rozwoju social video trendu – dzięki wideo w krótkim czasie możemy przekazać wiele informacji bez konieczności pisania przydługich i często nudnych tekstów. Dodatkowo są one bardziej interesujące i przyciągają uwagę.

Istotny jest także wzrost technologii mobilnych, duża popularność smartfonów i wchodzący trend wearable devices sprawia, że przy pomocy mediów społecznościowych możemy dotrzeć do potencjalnych konsumentów zawsze i wszędzie.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza