Korzystanie z social media to najpopularniejsza forma prowadzenia działań content marketingowych. Ta forma promocji pochłania marketerom ponad jedną czwartą budżetów reklamowych, przy czym dystrybuowanie contentu jest znacznie kosztowniejsze niż jego tworzenie. Content marketing to również wyzwania, spośród których największym jest tworzenie wystarczająco angażujących treści.
Badanie dotyczące content marketingu przeprowadziła firma Marketo. Poruszono w nim takie kwestie, jak najpopularniejsze kanały content-marketingowe, najważniejsze wyzwania, jakie ta forma promocji stawia przez marketerami czy też kwestie budżetowe.
Content marketing – gdzie i jak?
Nie jest zaskoczeniem, że wielką popularnością wśród specjalistów od content marketingu cieszą się media społecznościowe. Korzysta z nich 79% marketerów zajmujących się tą formą promocji. Równie popularne jest publikowanie artykułów branżowych.
Ponad połowa marketerów korzysta ponadto z takich form jak organizacja wydarzeń czy eventów, wysyłka newsletterów, publikowanie case studies czy prowadzenie bloga. Najmniejszą popularnością cieszy się zaś tworzenie e-booków czy przeprowadzanie wirtualnych konferencji.
Przeczytaj cały artykuł w serwisie SOCIALPRESS