Od edukacji contentem do zakupu produktu. Zobacz webinar „Content Marketing w E-commerce”

kategoria: wiedza
2 min

 

Konstrukcja opisu produktu ma znaczenie. Nachalność reklamowa w opisie nie jest wskazana, a czasem może nawet odstraszyć odbiorcę. Stosujmy „mądrość treści” w procesie jej kreacji, a wszystkie dobre standardy, które wypracujemy na przykład w polityce bloga redakcyjnego, przenośmy także na zasady tworzenia opisów produktów – powiedział CEO ContentHouse Grzegorz Miłkowski podczas webinaru „Content Marketing w E-commerce”.

Webinar został zorganizowany przez Thulium. Gościem Łukasza Hardka, Customer Success Managera w Thulium, był Grzegorz Miłkowski, CEO ContentHouse. Tematem webinaru było wielowymiarowe wsparcie, jakiego marketing treści może udzielić branży e-commerce.

Jednym z kluczowych elementów sukcesu jest przygotowanie dobrych opisów produktów do sklepu internetowego oraz crosslinkowanie – zarówno w obrębie samego e-sklepu, jak i do tematycznego bloga. A w treściach, które mają umożliwić klientowi poszerzenie wiedzy na temat produktów, warto wyeksponować walor edukacyjny.

Dobry opis musi składać się z trzech elementów – wyróżnika produktu na rynku, funkcjonalności produktu oraz korzyści dla klienta płynących z jego zakupu. Częsty błąd to nachalność reklamowa, podczas gdy w opisach potrzebne jest wyważone podejście i elementy edukacyjne, by zbudować spójny ekosystem treści – podkreślił Grzegorz Miłkowski.

W wielu sklepach internetowych produkty opisane są jednak w identyczny sposób, bo są to opisy pochodzące od producenta (…). A zadaniem content marketingu jest pokazanie treści producenckich w inny, ciekawszy sposób, tak żeby wyróżnić dany sklep – zaznaczył CEO ContentHouse.

Podstawą jest uczynienie języka bardziej przyjaznym, bardziej dekodowalnym dla klienta. Drugim etapem rozbudowywania treści jest wzbogacanie ich o dodatkowe, eksperckie informacje na bazie pogłębionego researchu – dodał Grzegorz Miłkowski.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym języku komunikacji marketingowej, obejrzyj nagranie z webinaru. Dowiesz się z niego także, jakie treści powinny znaleźć się na blogu, dlaczego warto inwestować w video content marketing oraz jak zapewnić e-sklepowi dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Przekonasz się również, jak bardzo efektywnym narzędziem jest marketing treści w budowaniu lejka zakupowego dla klienta.

 

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza