Kaminiarz to rodzinna marka obecna na polskim rynku od 1926 roku. Firma jest liderem wśród producentów boczku w Polsce. Specjalnością firmy jest wyrób bekonu w różnych wariantach, stworzonych zarówno dla branży HoReCa, jak i największych sieci handlowych w kraju (w tym sprzedawanych jako marki własne dyskontów).
Case Study
Kaminiarz
Klient chciał zwiększyć świadomość i poprawić wizerunek boczku jako produktu kulinarnego, szczególnie w kontekście współczesnych trendów zdrowego odżywiania. Celem było stworzenie serwisu internetowego pełnego inspirujących przepisów i ciekawostek, który odczaruje boczek oraz zaprezentuje go jako smaczny i wszechstronny składnik potraw.
Największym wyzwaniem było znalezienie sposobu na promowanie boczku w czasach, gdy dominują trendy fit i gluten-free. Ponadto konieczne było pozyskanie wartościowych czytelników, a także zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół produktu, który często kojarzy się z „ciężką” i tłustą kuchnią. Ważne dla Klienta było również dotarcie do nowych odbiorców poprzez optymalizację SEO i kampanie w mediach społecznościowych.
Projekt rozpoczęliśmy od stworzenia zupełnie nowej strony internetowej Kaminiarz.pl, która pozwoliła profesjonalnie zaprezentować pełną ofertę produktową marki. Następnie, w 2017 roku, uruchomiliśmy portal Lubię na Boczku, który miał łamać stereotypy o boczku i pokazywać jego wszechstronne zastosowanie w kuchni.
Portal wypełniony autorskimi przepisami i zdjęciami, stworzonymi przez Tomasza Lacha z bloga Zajadam.pl oraz Dorotę Wdowińską-Rozbicką z DorotaSmakuje.pl, miał za zadanie budować świadomość marki oraz inspirować do wykorzystania boczku w różnorodnych potrawach. Oboje przygotowali kilkadziesiąt przepisów oraz pięknych zdjęć, w których wykorzystywali flagowy produkt Kaminiarza. Przepisy były cały czas aktualizowane na stronie głównej, bo o danej porze dnia wyświetlać pomysły na śniadanie, obiad czy kolację.
W serwisie publikowaliśmy również artykuły, które miały na celu przełamywanie stereotypów związanych z boczkiem oraz poszerzanie wiedzy na jego temat. Znalazły się tam nietypowe ciekawostki o bekonie, prezentowane w formie interaktywnej mapy świata.
Równolegle prowadziliśmy działania SEO, które po pół roku pracy nad portalem przyniosły wymierne efekty. Frazy takie jak „pizza z boczkiem”, „kanapki z boczkiem”, „dania z boczkiem” czy „przepisy z boczkiem” znalazły się na wysokich pozycjach pierwszej strony wyszukiwarki Google. W kontekście branży udało się umieścić markę Kaminiarz na pozycji pierwszej pod frazami „boczek paski” i „boczek kostka”. Prowadziliśmy również profile Lubię na Boczku na Facebooku i Instagramie, włączając w to obsługę reklamową tych kont. Komunikacja miała charakter lekki i humorystyczny, czasem nawet prowokacyjny, co przyciągało uwagę i zachęcało do interakcji.
W ramach współpracy z marką Kaminiarz wpieraliśmy też działaniami PR dotarcie do mediów z raportem „Aktualna wartość dietetyczna wieprzowiny. Jej znaczenie w diecie i wpływ na zdrowie konsumentów”. Został on przygotowany pod kierunkiem dra inż. Tadeusza Blicharskiego, reprezentującego Instytut Genetyki i Hodowli Zwierząt Polskiej Akademii Nauk oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”. W komunikacji zebraliśmy kluczowe dane omówione w raporcie, podsumowaliśmy je w informacji prasowej, a na potrzeby wizualizacji przygotowaliśmy infografikę.