Mosso to polska marka majonezów i sosów, należąca do międzynarodowego koncernu Kewpie Corporation, japońskiego globalnego producenta przypraw mokrych i dodatków spożywczych. Na rodzimym rynku firma rozwija sprzedaż tradycyjnych majonezów, a także innych sosów. Oprócz sprzedaży detalicznej, Mosso ma specjalną ofertę skierowaną do branży HoReCa.
Case Study
Mosso Kewpie
W 2017 roku lokalna polska marka Mosso została przejęta przez Kewpie Corporation. Japoński koncern, wraz z pojawieniem się na polskim rynku, rozszerzył ofertę MOSSO, stając przed wyzwaniem zbudowania zupełnie nowego rynku odbiorców dla swoich produktów. W kontekście rynku polskiego, marka miała zmierzyć się z silną konkurencją lokalnych i globalnych producentów.
Promocja produktów Mosso – głównie majonezów i sosów oraz ich popularyzacja na polskim rynku. Umacnianie pozytywnego wizerunku marki. Tworzenie wyróżniających treści na rynku mocno zdominowanym zarówno przez rodzime firmy, jak i międzynarodowe koncerny, których produkty są chętnie kupowane przez polskich konsumentów. Dodatkowo wprowadzenie na dojrzały rynek nowej linii produktów Mosso – sosów Impresje, które charakteryzują się innowacyjną stylistyką i nieoczywistymi właściwościami smakowymi.
Działania rozpoczęliśmy od szerokiej analizy rynku. Sprawdziliśmy i posegmentowaliśmy kategorie odbiorców, wybierając ich ulubione źródła pozyskiwania wiedzy oraz kanały komunikacji. Stworzyliśmy strategię contentmarketingową, która stała się podstawą kolejnych działań. Wykorzystując narzędzia analityczne, sprawdziliśmy, jak polski konsument decyduje o zakupie produktów żywieniowych.
W naszym zamyśle marka Mosso miała zaistnieć jako nowoczesna, skierowana do osób otwartych na nieoczywiste połączenia produktów i smaków. W efekcie analiz powstał portal SzefSmaku.pl – miejsce, w którym miłośnicy gotowania znajdą przepisy z wykorzystaniem produktów Klienta, jak również eksperckie artykuły i porady, tworzone przez dziennikarzy kulinarnych.
Aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców na stronie SzefSmaku.pl, stworzyliśmy świątecznego chatbota „Szef Smaku”, który zbliżył konsumenta do marki, przekazał wartościowe treści oraz zaznajomił go z właściwościami i cechami produktu. Chatbot pozwalał na interaktywne komponowanie sałatek, w skuteczny, sposób promując majonez naszego Klienta na bardzo skoncentrowanym i zdominowanym przez konkurencyjne marki rynku. Osią naszej bożonarodzeniowej i wielkanocnej komunikacji stała się sałatka jarzynowa – kultowa potrawa, która jest jednym z symboli wyjątkowego świątecznego czasu w Polsce.
Kolejnym wyzwaniem było przekonanie konsumentów do nowych produktów Mosso Impresje – sosu Sezamowego, o smaku Wasabi oraz sosu Czosnkowo-Cebulowego. Postawiliśmy na nietuzinkową komunikację, skierowaną do młodych ludzi, ceniących nowinki kulinarne oraz wygodę i szybkość gotowania. Stworzyliśmy portal InspirowaniSmakiem.pl – miejsce, które stało się centrum publikacji naszych treści. Na kanwie sukcesu świątecznego chatbota zaproponowaliśmy jego nową odsłonę, która skutecznie wsparła promocję nowych produktów.
Dzięki odpowiednio targetowanym kampaniom mediowym (Google Ads i Facebook Ads) pozyskaliśmy wartościowy ruch w portalach. Duży nacisk położyliśmy również na optymalizację (SEO) serwisów poprzez odpowiednie tagowanie i wykorzystanie słów kluczowych.
Ponadto nawiązaliśmy współpracę z influencerami, którzy pomogli w budowaniu wizerunku produktów jako idealnie wpasowujących się w zdrową, nowoczesną kuchnię. Cyklicznie uruchamialiśmy kampanie mediowe, zarówno w ramach Google Ads, jak i narzędzi poświęconych platformom social mediowym, co pozwoliło na zwiększenie ruchu organicznego oraz zaangażowania użytkowników.
Nasze działania pozwoliły nowej linii sosów Mosso Impresje na zbudowanie swojej pozycji w świadomości polskich klientów. Serwis InspirowaniSmakiem.pl, dzięki liczbie i różnorodności prezentowanych treści, stał się popularnym portalem kulinarnym, który w naturalny, nienachalny sposób, lokował produkty Mosso, jednocześnie wspomagając proces budowania wizerunku marki w nowej kategorii produktowej. Na stronie pojawiło się ponad 250 przepisów i porad kulinarnych.
W ciągu zaledwie kilku miesięcy od rozpoczęcia działań generowaliśmy około 50 000 sesji miesięcznie. Liczba odwiedzin witryny w drugiej połowie 2019 roku wzrosła względem pierwszej o 116%, a niemal połowa ruchu pochodziła z kanałów organicznych. Średni czas spędzony na stronie wzrósł o 37%, z niespełna dwóch do ponad trzech minut.
Zarówno chatbot świąteczny, jak i jego nowa odsłona związana z promocją sosów Impresje, spotkały się z pozytywnym odbiorem użytkowników. Aż 45% odwiedzających, którzy weszli w interakcję z chatbotami, wygenerowało swój przepis. Dane statystyczne uzyskane za pośrednictwem chatbota okazały się niezwykle przydatne dla Klienta, pomagając w modyfikacji i ulepszaniu oferty produktowej.