Co 5 marketer stawia twardy cel mediom społecznościowym – mają zwiększyć wartość rynkową marki

kategoria:
2 min

Jeszcze dwa lata temu marketerzy oczekiwali, że social media pomogą im osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe. Obecnie to angażowanie konsumentów staje się zarówno głównym celem marketingu społecznościowego, jak i zasadniczym kryterium oceny jego efektywności. Największym wyzwaniem, z jakim muszą zmierzyć się w tym obszarze marketingu, coraz częściej są natomiast ograniczone budżety.

Z badań przeprowadzonych wśród amerykańskich marketerów przez firmę Pivot Conference (dane opublikowane przez serwis eMarketer) wynika, że ich podejście do działań w obszarze social media zaczyna podlegać zasadniczym zmianom. Głównym celem, jak i kryterium oceny efektywności marketingu spłecznościowego staje się angażowanie klientów marki.

Wśród najważniejszych celów działań marketingowych, prowadzonych w sferze społecznościowej, respondenci wskazali właśnie angażowanie konsumentów (67%), szeroko pojęty wzrost rozpoznawalności i znaczenia marki (67%) oraz wpływanie na zachowania konsumentów (61%). Jak widać, są to cele niekoniecznie łatwo mierzalne, dlatego można je określić mianem „miękkich”. Na przeciwległym biegunie znalazł się „twardy” cel, w postaci zwiększonej wartości rynkowej marki i wzrostu cen akcji firmy. Wskazało go jedynie 22% marketerów.

Przeczytaj cały artykuł w serwisie SOCIALPRESS

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza