Content marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw

kategoria:
2 min

Pojęcie content marketingu w małych i średnich firmach często kojarzone było z domeną wielkich koncernów. Jednak w ciężkich ekonomicznie czasach musimy zapomnieć o spokojnym prowadzeniu działań w oparciu o utarte schematy. Dlatego coraz częściej sektor MŚP inwestuje w content marketing. Jakie narzędzia są dla niego najbardziej przydatne?

Social Media w rozmiarze S

Kogo nie ma w mediach społecznościowych, ten nie istnieje. Za rozpowszechnianie treści tworzonych przez firmę w największym stopniu odpowiadają social media (nie wliczając w to blogów). Tego zdania jest aż 87% marketerów. Małe i średnie przedsiębiorstwa również powinny wykorzystywać takie portale jak Facebook, Twitter czy Pinterest. Tam, w prosty i szybki sposób możemy odpowiadać na pytania i potrzeby naszych klientów. Publikując na tych platformach ciekawy content sprawiamy również, że nasi obecni klienci podzielą się tym ze swoimi znajomymi, a firma zyska większy rozgłos. Pamiętajmy jednak o tym, że liczy się jakość nie ilość. Niech nasze treści będą przydatne i atrakcyjne dla naszych odbiorców.

Blog ekspercki

Blog pozwala na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i wytworzenie więzi z marką. Jeśli nasza firma prowadzi biznes, który wymaga specjalistycznej wiedzy z jakiejkolwiek branży – dzielmy się nią! Możemy na nim publikować artykuły, zdjęcia, czy infografiki, które zawierają masę fantastycznych informacji. Jeśli nasz biznes związany jest z kreatywnością i sztuką, warto inspirować swoich użytkowników każdego dnia, udostępniając zdjęcia czy filmy z naszej aktualnej działalności. Użytkownicy bardziej ufają i częściej odwiedzają serwisy firmowe, które prowadzą własne blogi. Nasza firma przedstawia się wówczas grupie docelowej jako marka, która rozumie ich potrzeby i zna ich styl życia.

Newslettery

Sprawdzą się, jeżeli przyjmiemy założenie, że wszystko, co od nas otrzymają klienci sprawi, że poczują się dobrze. Każda porcja treści powinna być jak ciasteczko nagradzające publiczność za konsumpcję. Jeśli zaczniemy robić to konsekwentnie, nasz content stanie się dla czytelników oczekiwanym materiałem.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza