Dlaczego warto zainwestować w „Content”?

Wyskakujący banner, strona grająca muzykę „znikąd” i wszędobylskie reklamy wzbudziły w użytkownikach internetu taką niechęć, że zapadliśmy na „ślepotę reklamową”. Według badania AdStandard, 20% użytkowników lubi reklamę, ale taką która „dostarcza informacje” oraz „zawiera przydatne treści”. Tutaj wkracza content marketing. Dlaczego warto w niego zainwestować?

1.

Content jest tańszy od reklamy tradycyjnej i służy zdobywaniu klientów nie przez nachalną promocję, ale stopniowe budowanie relacji i zaufania. Jego największą zaletą, oprócz aspektu przyrostu wartościowych linków do serwisu, jest budowanie świadomości marki wśród użytkowników.

2.

Ludzie chętniej kupują dobrą historię, niż konkretny produkt. Dlatego osoby związane z branżą SEO jak mantrę powtarzają – „Content is King”. Im więcej wzmianek o sklepie lub jego produktach pojawia się w sieci, tym wyższa jest jego pozycja na liście wyszukiwań, co zwiększa szansę na przyciągnięcie klientów.

3.

Content marketing umożliwia firmom łatwiejsze dotarcie do klientów mieszczących się w ramach targetu i ułatwia wzbudzenie zainteresowania ofertą u potencjalnych konsumentów. Wydłuża się dzięki temu również czas, który klient spędza na naszej stronie.

4.

Dzięki publikacji treści np. w social mediach w szybki oraz darmowy sposób zdobywamy cenne informacje zwrotne. Wszystkimi tymi działaniami zmierzamy do zwiększenia obrotu naszej firmy. Atrakcyjny content sprawia, że o firmie się mówi. Poprzez interesujące treści komunikujemy się z odbiorcami, odpowiadając na ich problemy oraz potrzeby. Jeśli nasze artykuły będą ciekawe i wartościowe będą również udostępniane na innych serwisach, co sprawi, że klienci trafią do nas z różnych źródeł.

5.

W końcu, poprzez dostarczanie cennych i rzetelnych informacji uzyskujemy status wiarygodnego eksperta w dziedzinie swojej działalności. Wysoka ocena w oczach odbiorców pozwala na osiągnięcie konkurencyjnej pozycji na rynku.

blog comments powered by Disqus