8 zasad owocnego content marketingu

kategoria: wiedza
3 min

Content Marketing to sztuka tworzenia i dystrybucji pożądanych i angażujących treści dostosowanych do potrzeb odbiorców. Dziś jest to jedna z najpopularniejszych strategii budowania świadomości marki. 86% marketerów przyznaje, że w ubiegłym roku wykorzystywało content marketing w swoich działaniach, 72% marketerów decyduje się na publikowanie większej liczby treści w stosunku do roku ubiegłego, i zaledwie 34% osób odpowiedzialnych za marketing w firmach jest przekonanych, że są skuteczni w tych działaniach. Jak projektować działania, by okazały się owocne dla naszego biznesu?

1. Postaw na jakość – nie ilość

Publikuj wartościowe treści, nie reklamy. Informacje muszą być użyteczne. Jeśli będą oryginalne i ciekawe, klienci sami zaczną ich szukać i interesować się Twoją marką. Zadbaj o to, by były również pomocne, wiarygodne i angażujące.

2. Pisz regularnie i bądź aktywny

Pamiętaj że systematyczne publikacje są bardziej pożądane niż rzadkie, nawet najbardziej fascynujące artykuły. Jak pokazują liczne badania, zwiększając liczbę wpisów na blogu z 11-20 na 21-50, ruch na stronie wzrośnie przeciętnie o 48%.

3. Twórz treści dopasowane do potrzeb odbiorców

Treści „szyte na miarę” dla Twoich idealnych klientów. Trzeba pamiętać, że różne grupy odbiorców to nie tylko różne oczekiwania, ale również odmienny język i zestaw symboli komunikacyjnych, które efektywnie spełnią postawione w strategii cele. Warto więc na ten punkt strategii poświęcić odpowiednio dużo czasu, rozpoznać potrzeby komunikacyjne konsumentów, by późniejsze komunikaty trafiły do odpowiedniego „ucha”.

5. Idź z duchem czasu. Wykorzystuj media społecznościowe

Firmowe strony na facebooku ze śmiesznymi filmikami i wykorzystywanie profilu wyłącznie do publikowania aktualności z życia firmy to trend sprzed kilku lat, który ma coraz mniejszą rację bytu, bo nie wykorzystuje możliwości, które daje to medium. Dziś obecność w mediach społecznościowych to przeniesienie tam w pewnym sensie działu kontaktów z klientami. To jakość, a nie Ilość kontaktów staje się priorytetem. Obecność w serwisach społecznościowych wpływa na wielkość sprzedaży dzięki umiejętnemu budowaniu wśród odbiorców dobrego wizerunku firmy jako kontrahenta oraz pokazywania troski o wysokie standardy obsługi klienta.

6. Nieustannie monitoruj swoje działania

Sprawdzaj jakich treści potrzebuje Twoja grupa docelowa. Lepiej sprawdzają się artykuły branżowe czy filmiki na kanale youtube? Kontroluj nie tylko liczbę odsłon, ale i wskaźniki zaangażowania (czyli np. czas poświęcony przez użytkownika na przeglądaniu prezentowanych przez nas treści).

7. Cokolwiek robisz – rób to dobrze

Nie kieruj się zasadą „sprzedaż ponad wszystko”, spoglądając tylko na rosnące słupki sfinalizowanych transakcji, zarabiając na naiwności i nieuwadze odbiorców. Bo skończysz tak jak pewna „kablówka”, która dorobiła się wielkiego grona niezadowolonych klientów, a jej synonimem stało się oszustwo i złodziejstwo. Klienci zawsze doceniają wartość marki i to w jaki sposób marka się z nimi komunikuje. Buduj relacje i spraw, aby Twój produkt stał się obiektem pożądania.

8. Postaw na wizualizację

Infografiki, webcasty, webinary, wideo, memy, pokazy slajdów, prezentacje… Działaj na zmysły!

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza