Content Marketing kluczem do rankingów Google

Sam szef Google ds. walki ze spamem Matt Cutts przyznał, że „Content marketing jest kluczem do rankingów Google”. Wujek Google diametralnie chce zmienić sposób pozycjonowania stron i odejść od typowego, technicznego stylu. Dzięki temu coraz mniej inwestuje się w denerwujące odbiorców skaczące bannery, bo maleje popularność marketingu w wyszukiwarkach, a zwiększa się tzw. banner blindness (ślepota bannerowa). Teraz stawiamy na promocję poprzez treść. Treść wartościową i angażującą.

Content marketing to najlepszy sposób na generowanie leadów i pozyskiwanie lojalnych klientów. Jest pomocny dla potencjalnych klientów, będących w tzw. „okresie dojrzewania”,  szukających informacji na dany temat, zastanawiających się jeszcze nad zakupem. Jeśli o to zadbamy, użytkownik wszystko ma na jednej stronie, nie musi surfować po sieci w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące go pytania. Może ich to przekonać do podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej. W erze obrazkowej warto postawić na infografikę, zdjęcia i video. W końcu obraz zastępuje 1000 słów, a takie twory jak np. infografiki rozchodzą się wirusowo.

Dobre treści same przyciągną klientów i leady. Będą to wartościowi klienci. Tworząc sztuczne treści otrzymujesz klientów takiej samej jakości. Dając konsumentowi oryginalną i użyteczną treść, możesz liczyć na jego wdzięczność. Same wejścia na stronę nie generują wzrostu sprzedaży i powiększenia bazy klientów. Trzeba odbiorców przyciągnąć tak, aby chcieli z nami zostać. I tu kluczem do sukcesu jest content marketing.

„Content is a King”, ale tylko ten wysokiej jakości, przyjazny dla użytkownika. Koniec z przeładowaniem treścią, słowami kluczowymi i synonimizowanymi artykułami. Google zaczyna dbać o to, aby spam zniknął z wirtualnego świata. Ręcznie i za pomocą algorytmów usuwa go z internetu. Wyszukuje kopie treści na wielu stronach i nakłada spore kary za tworzenie nienaturalnych linków. Branża SEO ma trudne życie, bo algorytmy Google natychmiast degradują podejrzane treści. W końcu to ich wyszukiwarka i oni dyktują warunki.

blog comments powered by Disqus