Czy content marketing to nowe SEO?

Skuteczny content marketing to przede wszystkim znakomite teksty. W świecie pozycjonowania treści są równie istotne. To one decydują o tym, jak wysoko treści będą indeksowane. Jeszcze kilka lat temu istniała przepaść pomiędzy content marketingiem, a pozycjonowaniem. Trzeba było wybierać pomiędzy dobrą treścią dla użytkownika, a treścią pozwalającą na uzyskanie wysokiej rangi w wyszukiwaniach. Sytuacja zaczęła się zmieniać wraz z wprowadzaniem zmian w algorytmach Google. Pozwoliło to na uwzględnienie w wyszukiwaniach treści wartościowych, które podobają się ludziom.

Zmiany algorytmów Google mają na celu podnoszenie merytorycznej jakości wyników. Pierwsze próby oddzielenia stron dobrych od złych można było zauważyć przy okazji wprowadzenia algorytmu Panda oraz Pingwin, których zadaniem była redukcja ilości spamowanych rezultatów w wynikach wyszukiwania Google. Wysoko w indeksach mają być umieszczane treści, które są wartościowe nie dla robotów, a dla czytelników. Uderzyło to przede wszystkim w strony internetowe powielające te same treści, które często były przeładowane słowami kluczowymi oraz w agencje SEO manipulujące wynikami wyszukiwania poprzez działania spamerskie. Nowe algorytmy pozwoliły na obniżenie wartości takich linków, co przełożyło się na zmianę ich pozycji na niższą podczas wyszukiwania. Wprowadzony dodatkowo filtr na linkowane w podobny sposób strony internetowe powoduje zepchnięcie ich w wynikach wyszukiwania poza pierwszą setkę. Obecnie jedyną słuszną drogą działania jest prowadzenie działań pozycjonujących zgodnie z wytycznymi Google.

 

Jakie treści są wartościowe dla Google?

Treści, które podobają się ludziom to takie, które są stworzone specjalnie dla nich. Angażujące czytelnika, proste, pomocne ale przede wszystkim z treścią stworzoną na potrzeby danego serwisu. Wartościowe zarówno dla wyszukiwarki Google, jak i dla czytelnika są witryny prezentujące treść lub inną zawartość, która może usatysfakcjonować użytkownika. Nowy algorytm odrzuca bowiem treści kopiowane i bezwartościowe, czyli np. generowane sztucznie. Istniejące na rynku narzędzia content marketingowe pozwalają na dystrybuowanie takiego contentu, który przełoży się na długotrwałe korzyści marketingowe. Jest to doskonałe uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem, ponieważ rozpowszechnianie treści wpływa również na SEO.

blog comments powered by Disqus