E-mail marketing a content marketing

kategoria:
2 min

Wartościowe treści są istotne nie tylko w przypadku prowadzenia strony czy bloga firmowego. Do promocji marki możesz wykorzystać wiele narzędzi – jednym z nich jest e-mail marketing. Jest to bardzo dobre narzędzie do dystrybucji treści zarówno wśród obecnych jak i potencjalnych klientów.

Dlaczego warto?

Na wstępie dobrze zaznaczyć, że skrzynkę e-mailową posiada praktycznie każdy użytkownik sieci. W związku z tym, za pośrednictwem wiadomości e-mail możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Istotne jest jednak wykonanie.

Za e-mail marketingiem przemawia kilka aspektów – po pierwsze jest niedrogi, bowiem wykorzystywać może Twoją osobistą bazę klientów oraz odbiorców zainteresowanych Twoimi produktami poprzez możliwość zapisywania się do newsletterów. Stworzenie odpowiedniej wiadomości nie jest trudne, a przekaz informacji jest bardzo szybki.

Dobre przygotowanie newslettera jest podstawą sukcesu kampanii e-mail marketingowej. Treści wiadomości muszą odpowiadać na oczekiwania klienta oraz być dopasowane do wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. Aby zdobyć zaufanie i lojalność swoich konsumentów warto wykorzystać e-mail do informowania ich o aktualnych promocjach czy nowościach jako pierwszych. Z kolei informacje zwrotne od odbiorców mogą pomóc w poznaniu ich oczekiwań i ulepszeniu swoich produktów oraz usług.

Co zrobić, aby wiadomości e-mail były odpowiednie? Po pierwsze nie mogą być one zbyt długie. Krótkie, treściwie i na temat – należy szanować czas swoich klientów. Ważne jest również, aby były one napisane poprawnie, z zachowaniem zasad gramatyki. Nic nie odstrasza klientów bardziej niż błędy ortograficzne, które świadczą m.in. o nieprofesjonalności firmy. Dobrze jest również nie zasypywać konsumenta jedynie ofertami reklamowymi – zainteresuj go i pokaż mu, że warto korzystać z Twojego newslettera – zabawne treści, porady czy raporty na pewno będą dobrym pomysłem.

Pamiętaj, że e-mail marketing, tak samo jak inne działania promocyjne, aby był skuteczny musi być kreatywny i nie powielać wykorzystywanych schematów. Dzięki dobrze zaplanowanym działaniom zyskasz nie tylko lojalność klientów, ale również ich sympatię.

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategoria:

wiedza