Encyklopedia Marketingu

Content marketing (marketing treści) to strategia polegająca na docieraniu do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej poprzez opracowywanie dedykowanych dla niej wartościowych treści. Marketing treści bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z konsumentem poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.

W content marketingu oferta firmy może stanowić kontekstowy „product placement”. Produkt staje się naturalnym uzupełnieniem treści i jest obecny w interesującym czytelnika temacie. Taka strategia pozwala skutecznie budować relacje z potencjalnymi klientami, do których – dzięki narzędziom opartym o treść (artykuły, poradniki, filmy, itd.) – można docierać m.in. za pomocą wyszukiwarek internetowych (algorytmy Google premiują obecnie najwartościowsze materiały). Dzięki dobrze prowadzonym działaniom z zakresu marketingu treści, newslettery mogą stanowić realną wartość dla konsumenta i są chętnie przez niego czytane, a media społecznościowe zyskują materiał, który przykuwa uwagę zgromadzonej wokół marki społeczności. W efekcie możliwe jest przedstawienie swoim obecnym oraz przyszłym klientom oferty ubranej w ciekawą i angażującą uwagę formę, co z kolei owocuje budowaniem w świadomości odbiorców pożądanych skojarzeń z marką.

Przykładowe narzędzia content marketingu:

  • portale i blogi firmowe
  • video content
  • e-magazyny
  • social media
  • e-mail  marketing
  • SEO PR

Zainspiruj się on-line:

Zainspiruj się on-line:

  • Stawarz B., Content Marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, Wydawnictwo Naukowe PWN

Postudiuj…

Studia Podyplomowe Marketing internetowy, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie http://www.agh.edu.pl/ksztalcenie/oferta-ksztalcenia/studia-podyplomowe/marketing-internetowy/

Przykłady skutecznych działań content marketingowych:

BOSCH – AkademiaSmakuOnline.pl

Klient: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Czas realizacji: czerwiec 2013 – obecnie

Akademia Smaku (www.akademiasmakuonline.pl) to projekt realizowany od dwóch lat przez firmę BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego (Bosch i Siemens).

Akademia Smaku polega na zaangażowaniu konsumentów w opowieść o nowych i kreatywnych sposobach myślenia o gotowaniu. Zadaniem marki jest podpowiedzenie swoim obecnym oraz przyszłym klientom, jak mogą odmienić swoją codzienność kulinarną. Narzędzia wykorzystywane przez markę to event kulinarny w Centrum Domowych Inspiracji BSH, video content, e-magazyny i blogosfera.

JURAJSKA – TwojaRównowaga.pl

Klient: Jurajska

Czas realizacji: maj 2014 – maj 2015

W odniesieniu do koncepcji work-life balance Jurajska realizuje strategię, opierającą się o filozofię równowagi, obejmującą trzy sfery życia: fizyczną, psychiczną i społeczną. Reason to Believe marki to połączenie optymalnej proporcji wapnia (Jurajska z Wapniem) i magnezu (Jurajska z Magnezem), ułatwiających przyswajanie, z zapewnieniem narzędzi, które pomagają utrzymać równowagę. Key message: Jurajska pomaga utrzymać równowagę w Twoim organizmie i w Twoim życiu.

W ramach strategii Jurajska komunikowała się z konsumentami na kilku płaszczyznach. Portal www.twojarownowaga.pl stanowił główną platformą z contentem dla marki Jurajska. Znajdują są tutaj treści lifestyle’owe, z zakresu zdrowego stylu życia, sposobów na znalezienie równowagi między życiem prywatnym a pracą, itd. Do współpracy zaangażowani zostali eksperci (trenerzy biznesowi, psychologowie, dietetycy, trenerzy personalni) oraz blogerzy, którzy publikują na portalu artykuły wpisujące się w strategię. Redakcja portalu przygotowywała angażujące testy, wpisujące się w trend poradnikowy. Działania poszerzone były o video content. Do współpracy zaangażowano Karolinę Malinowską, która w sobotnim wydaniu „Pytania na Śniadanie” TVP 2, prowadziła serię dziesięciu ekskluzywnych wywiadów z gwiazdami kina, muzyki i mediów, którzy opowiadali jak radzą sobie z odnajdywaniem balansu między życiem prywatnym i zawodowym. Wywiady miały charakter teasera do pełnych nagrań, dostępnych na kanale „Twoja Równowaga” na YouTube’ie. W każdym odcinku obecny był nieinwazyjny product placement. W rozmowach o równowadze wzięli udział m.in. Jakub Wesołowski, Maciej Musiał, Katarzyna Glinka, Anna Cieślak, Natalia Kukulska i Beata Pawlikowska.

 

UNICARD – KontrolaBiznesu.pl

Klient: UNICARD SA

Czas realizacji: czerwiec 2014 – obecnie

 

Unicard od ponad 20 lat jest liderem na rynku rozwiązań z zakresu kontroli dostępu, rejestracji czasu pracy, systemów identyfikacji osób, zabezpieczeń i integracji z automatyką budynkową.

 

W ramach działań content marketingowych powstał serwis www.kontrolabiznesu.pl, który jest portalem tworzonym przez firmę Unicard dla ludzi biznesu. Celem serwisu jest dzielenie się informacjami z zakresu bezpieczeństwa i innowacji, które mogą okazać się przydatne i inspirujące dla każdej firmy. Kontrola Biznesu powstała z myślą o właścicielach i zarządcach przedsiębiorstw – zarówno małych, jak i dużych, państwowych i prywatnych – wszystkich tych, którzy chcą, aby ich biznes był bezpieczny i dobrze prosperował. Na łamach kontrolabzinesu.pl znaleźć można informacje o zabezpieczeniach, usprawnieniach technicznych, nowych technologiach czy zarządzaniu firmą. Redakcja działająca w imieniu firmy Unicard pokazuje, jakie technologie mogą uczynić prowadzenie biznesu łatwiejszym i bezpieczniejszym.

 

grzegorz-600x600Autor:

Grzegorz Miłkowski, Managing Director – Content House

W branży marketingowej działa od 10 lat. Początkowo jako dziennikarz mediów marketingowych oraz redaktor naczelny portalu Interaktywnie.com (Grupa Money.pl), później PR-owiec odpowiedzialny za wdrażanie strategii komunikacyjnych dla znanych marek. Od 5 lat prowadzi agencję ImaginePR działającą w strukturach agencji INSIGNIA. Realizował projekty m.in. dla takich marek, jak: Bosch, Siemens, Konica Minolta, Bonduelle, Cif, Domestos, Jurajska, Unicef, Finish, Dekoral, WWF, Gaspol. Współzałożyciel agencji Content House specjalizującej się w działaniach content marketingowych. Jest twórcą i redaktorem naczelnym portali branżowych: SOCIALPRESS.pl, MobileClick.pl oraz MarketingLink.pl – internetowych magazynów, które specjalizują się w zagadnieniach łączących biznes, marketing i nowe technologie.

blog comments powered by Disqus