Jaka jest przyszłość VR i AR w reklamie i handlu? Sukces naszej konferencji Augmented Advertising & Sales CEE

kategoria: wydarzenia
4 min

 

Badacze, marketingowcy, sprzedawcy oraz praktycy wdrożeń technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości spotkali się w Warszawie, podczas współorganizowanej przez ContentHouse, pierwszej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji na temat rozwoju AR i VR w handlu i reklamie.

Wydarzenie otworzyło wystąpienie Dyrektora Kreatywnego New Amsterdam, Krzysztofa Tkaczyka. Przekonywał on, że VR i AR już wkrótce będą narzędziami, które przy odpowiednim wykorzystaniu, poważnie zmienią i zdywersyfikują nie tylko najskuteczniejsze metody sprzedaży. Wpłyną bezpośrednio na życie ludzi, być może w większym stopniu niż internet. Dzięki VR odbiorca staje się twórcą – może tworzyć i zmieniać alternatywne światy. Dziś trudno wyobrazić sobie, jak daleko może zajść ten postęp – ocenił.

Wśród prelegentów wydarzenia nie zabrakło współautorów cenionych realizacji VR i AR. O tym, jak wyjść poza obszar rozrywki opowiedział Przemysław Drosik, właściciel i założyciel domu postprodukcyjnego LocoMotive oraz autor postprodukcji głośnej realizacji „Warsaw Rising VR” – wielokrotnie nagradzanego filmu o Powstaniu Warszawskim w reżyserii Tomasza Dobosza, produkcji Mariusza Laszuka oraz autora zdjęć Marcina Magiery.

Duże wrażenie na uczestnikach Augmented Advertising & Sales wywarły prezentacje case study marek takich jak Tymbark, Husqvarna, SuperExpo, Samsung czy Mercedes Benz.

Wśród prelegentów wydarzenia dominował pogląd, że rozwiązania VR i AR coraz częściej wykorzystywane będą przez marki. Wpływa na to coraz większa dostępność technologiczna dla użytkowników, ułatwione sterowanie i nieporównywalna z innymi środkami atrakcyjność wizualna.

Powtarzającym się tematem poruszanym podczas wystąpień było wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w e-commerce. Mateusz Kusz, Head of Content Development w Selsey.pl, przekonywał, że rozwój aplikacji VR to trend, który już teraz widać zarówno w przemyśle meblarskim, odzieżowym, jak i odzieżowym.

Dopełnieniem ciekawych prezentacji praktyków oraz badaczy VR i AR stała się ciekawa dyskusja o możliwościach i ograniczeniach rozwoju technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w rozwoju biznesowym. Swoje poglądy wymienili Wojciech Zięba, dyrektor e-Commerce i Omnichannel w Decathlon, Krzysztof Wróbel z AR/VR Association Poland oraz Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions w Microsoft.

Dyskusja stała się polem do wymiany opinii na temat wykorzystania VR i AR w reklamie. Przedstawiciel Decathlon przekonywał, że dla jego firmy to raczej szansa na oszczędność przestrzenną. Dam taki przykład – mamy sklepy o powierzchni około 2 tysięcy metrów kwadratowych i ofertę namiotów na 500. VR to szansa, by klient mógł poznać nasze produkty, bez powiększania sklepu. I tyle. Na razie nie widzimy potencjału reklamowego – mówił Zięba. Wtórował mu Sokolnicki z Microsoft, który dodawał, że w jego odczuciu, każda firma sama powinna ocenić, czy VR i AR to technologie dla niej.

Wykorzystanie VR i AR w realizacjach kampanii wizerunkowych i sprzedażowych już wkrótce stanie się powszechne. Atrakcyjna wizualnie forma, coraz większa dostępność technologiczna dla odbiorców i praktycznie nieograniczone możliwości rozwiązań kreatywnych – to sprawia, że po rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość sięgną firmy z niemal wszystkich branż – komentuje nasz CEO, Grzegorz Miłkowski. Jak dodaje, dzięki konferencjom takim jak Augmented Advertising&Sales CEE, możliwe jest tworzenie realizacji na coraz wyższym poziomie. Spotkali się tu profesjonaliści z różnych dziedzin – zarówno inżynierowie rozwijający technologię, branża kreatywna, która odpowiada za koncepty, jak i sami sprzedawcy, marketerzy i analitycy. Wierzę, że zaowocuje to wieloma wspólnie zrealizowanymi projektami i realizacjami, którymi będziemy mogli pochwalić się w świecie – dodaje Miłkowski.

Augumented Advertising & Sales CEE to pierwsza tego typu konferencją w naszej części Europy. Współorganizatorami wydarzenia były: agencja ContentHouse, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB oraz Izba Gospodarki Elektronicznej. Konferencja została objęta patronatem międzynarodowych organizacji: AR/VR Association oraz Ecommerce Poland

(kd)

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategorie:

wiedza wydarzenia