Bausch Health Poland Sp z o.o. to firma farmaceutyczna, która w swoim portfolio skupia ponad 300 marek. Działa w różnych obszarach terapeutycznych – kardiologii, okulistyce, urologii, gastroenterologii, neurologii, onkologii i dermatologii.
Case Study
Bausch
Klient zgłosił się do nas z pytaniem, jak dotrzeć z komunikacją produktową (soczewki kontaktowe i płyny do soczewek) do różnych grup docelowych: klientów końcowych, optometrystów oraz innych pracowników salonów optycznych.
Stworzenie serwisu z treściami edukacyjnymi, które skupiają się na doborze soczewek i higienie wzroku. Zredagowanie treści, opierających się na źródłach naukowych oraz wiedzy medycznej, w taki sposób, aby były one przystępne i zrozumiałe dla czytelników.
Zanim przystąpiliśmy do tworzenia treści, przeprowadziliśmy szczegółowe wywiady z pracownikami i klientami firmy Bausch+Lomb, co pozwoliło nam lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania. Następnie wykonaliśmy analizę trendów wyszukiwania oraz słów kluczowych, dzięki czemu zidentyfikowaliśmy luki informacyjne wśród grup docelowych i zaplanowaliśmy ich wypełnienie. Przeanalizowaliśmy również działania konkurencji, co umożliwiło nam opracowanie unikalnej strategii content marketingowej.
Wsparliśmy Klienta na etapie tworzenia strony blog.ultrabenefit.pl skierowanej zarówno do pacjentów, jak i specjalistów, oferując na blogu materiały edukacyjne dotyczące wyboru soczewek kontaktowych oraz higieny oczu. Wszystkie treści były oparte na źródłach naukowych i wiedzy medycznej, co gwarantowało ich wiarygodność i wysoką jakość.
Oprócz standardowych artykułów blogowych, wprowadziliśmy nowe formy contentu, takie jak infografiki oraz interaktywne quizy, które pozwalają użytkownikom w atrakcyjny sposób przyswajać informacje. Dodatkowo optymalizowaliśmy artykuły medyczne pod kątem SEO, aby zapewnić lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. W ramach działań promocyjnych uruchomiliśmy też kampanię na Facebooku oraz w Google Ads.
Stworzyliśmy automatyczny newsletter oparty o sekwencję wiadomości e-mail, zarówno dla klientów B2C, jak i B2B. Dzięki temu możliwe jest efektywne zarządzanie komunikacją z odbiorcami oraz dostarczanie im spersonalizowanych treści w odpowiednich momentach ścieżki zakupowej.
Po sukcesie dotychczasowych działań, ContentHouse przedłużył oraz rozszerzył współpracę z Bausch+Lomb na kolejne dwa lata. Oprócz dalszej obsługi bloga, nasze zadania wzbogaciły się o koordynację współpracy z ambasadorem marki oraz rozwój nowych form contentu. Regularnie publikujemy pięć artykułów miesięcznie, urozmaicając je grafikami i materiałami multimedialnymi. Aby jeszcze bardziej wzmocnić nasze przesłanie, zorganizowaliśmy kampanię influencerską z udziałem ambasadora marki, Pawła Wiesiołka, który promuje zalety noszenia soczewek kontaktowych w codziennym życiu i podczas aktywności sportowych.