Bausch

Bausch Health Poland Sp z o.o. to firma farmaceutyczna, która w swoim portfolio skupia ponad 300 marek. Działa w różnych obszarach terapeutycznych – kardiologii, okulistyce, urologii, gastroenterologii, neurologii, onkologii i dermatologii.

Background

Klient zgłosił się do nas z pytaniem, jak dotrzeć z komunikacją produktową (soczewki kontaktowe i płyny do soczewek) do różnych grup docelowych: klientów końcowych, optometrystów oraz innych pracowników salonów optycznych.

Wyzwanie

Stworzenie serwisu z treściami edukacyjnymi, które skupiają się na doborze soczewek i higienie wzroku. Zredagowanie treści, opierających się na źródłach naukowych oraz wiedzy medycznej, w taki sposób, aby były one przystępne i zrozumiałe dla czytelników.

Realizacja

Zanim przy­stą­pi­li­śmy do two­rze­nia tre­ści, prze­pro­wa­dzi­li­śmy szcze­gó­łowe wywiady z pra­cow­ni­kami i klien­tami firmy Bau­sch+Lomb, co pozwo­liło nam lepiej zro­zu­mieć ich potrzeby i ocze­ki­wa­nia. Następ­nie wyko­na­li­śmy ana­lizę tren­dów wyszu­ki­wa­nia oraz słów klu­czo­wych, dzięki czemu ziden­ty­fi­ko­wa­li­śmy luki infor­ma­cyjne wśród grup doce­lo­wych i zapla­no­wa­li­śmy ich wypeł­nie­nie. Prze­ana­li­zo­wa­li­śmy rów­nież dzia­ła­nia kon­ku­ren­cji, co umoż­li­wiło nam opra­co­wa­nie uni­kal­nej stra­te­gii con­tent mar­ke­tin­go­wej.

Wspar­li­śmy Klienta na eta­pie two­rze­nia strony blog.ultra­be­ne­fit.pl skie­ro­wa­nej zarówno do pacjen­tów, jak i spe­cja­li­stów, ofe­ru­jąc na blogu mate­riały edu­ka­cyjne doty­czące wyboru socze­wek kon­tak­to­wych oraz higieny oczu. Wszyst­kie tre­ści były oparte na źró­dłach nauko­wych i wie­dzy medycz­nej, co gwa­ran­to­wało ich wia­ry­god­ność i wysoką jakość.

Oprócz stan­dar­do­wych arty­ku­łów blo­go­wych, wpro­wa­dzi­li­śmy nowe formy con­tentu, takie jak info­gra­fiki oraz inte­rak­tywne quizy, które pozwa­lają użyt­kow­ni­kom w atrak­cyjny spo­sób przy­swa­jać infor­ma­cje. Dodat­kowo opty­ma­li­zo­wa­li­śmy arty­kuły medyczne pod kątem SEO, aby zapew­nić lep­szą widocz­ność w wyni­kach wyszu­ki­wa­nia. W ramach dzia­łań pro­mo­cyj­nych uru­cho­mi­li­śmy też kam­pa­nię na Face­bo­oku oraz w Google Ads.

Stwo­rzy­li­śmy auto­ma­tyczny new­slet­ter oparty o sekwen­cję wia­do­mo­ści e-mail, zarówno dla klien­tów B2C, jak i B2B. Dzięki temu moż­liwe jest efek­tywne zarzą­dza­nie komu­ni­ka­cją z odbior­cami oraz dostar­cza­nie im sper­so­na­li­zo­wa­nych tre­ści w odpo­wied­nich momen­tach ścieżki zaku­po­wej.

Po suk­ce­sie dotych­cza­so­wych dzia­łań, Con­ten­tHo­use prze­dłu­żył oraz roz­sze­rzył współ­pracę z Bau­sch+Lomb na kolejne dwa lata. Oprócz dal­szej obsługi bloga, nasze zada­nia wzbo­ga­ciły się o koor­dy­na­cję współ­pracy z amba­sa­do­rem marki oraz roz­wój nowych form con­tentu. Regu­lar­nie publi­ku­jemy pięć arty­ku­łów mie­sięcz­nie, uroz­ma­ica­jąc je gra­fi­kami i mate­ria­łami mul­ti­me­dial­nymi. Aby jesz­cze bar­dziej wzmoc­nić nasze prze­sła­nie, zor­ga­ni­zo­wa­li­śmy kam­pa­nię influ­en­cer­ską z udzia­łem amba­sa­dora marki, Pawła Wie­siołka, który pro­muje zalety nosze­nia socze­wek kon­tak­to­wych w codzien­nym życiu i pod­czas aktyw­no­ści spor­to­wych.