VersaBox to polski producent inteligentnych robotów AMR (Autonomous Mobile Robots). Firma dostarcza autonomiczne maszyny transportowe oraz platformę programową do zarządzania transportem wewnętrznym w halach produkcyjnych i magazynach, proponując kompletne rozwiązanie problemów intralogistyki w modelu Industry 4.0.
Case Study
VersaBox
Klient chciał pokazać potencjał biznesowy zamiany intralogistyki tradycyjnej na intralogistykę 4.0 poprzez stworzenie serii artykułów tematycznych, które prezentują zastosowania i możliwości robotów AMR w wewnętrznej logistyce przemysłowej. Ważne było również zaplanowanie i przeprowadzenie działań mediowych oraz PR, aby dotrzeć do szerokiej grupy docelowej.
Główne wyzwania obejmowały przekazanie specjalistycznej wiedzy na temat autonomicznych robotów transportowych w sposób profesjonalny, a zarazem zrozumiały również dla odbiorcy spoza branży automatyki i robotyki przemysłowej. Konieczne było także skuteczne komunikowanie się z wymagającą grupą docelową, w tym menedżerami sektora przemysłowego, inżynierami oraz specjalistami od intralogistyki i utrzymania ruchu.
Przygotowując się do rzetelnej realizacji projektu, przeprowadziliśmy wywiady z założycielami firmy, kierownikami działów i projektów oraz pracownikami działu sprzedaży. Pozwoliły nam one dogłębnie zrozumieć specyfikę produktów i środowisko biznesowe Klienta. Zaawansowana analiza trendów wyszukiwania oraz słów kluczowych pomogła nam ustalić obszary tematyczne, na których należy skoncentrować się w artykułach. Uwzględniliśmy odmienną specyfikę rynku robotów w Polsce, Europie i USA. Analiza działań konkurencji w Polsce i na świecie pozwoliła nam precyzyjnie określić najważniejsze atuty oferty VersaBox i uwydatnić je w treściach na blogu.
Przygotowane teksty były dziełem dziennikarzy wyspecjalizowanych w tworzeniu artykułów poświęconych nowoczesnym technologiom. Ścisła współpraca dziennikarzy i pracowników VersaBox pozwoliła stworzyć wartościowe treści, które są przydatne zarówno dla ekspertów, jak i zrozumiałe dla osób niebędących specjalistami w branży. Kampania Google Ads kierująca do artykułów przyniosła 7 689 sesji do wąskiej grupy docelowej. Średni czas sesji wyniósł 02:35 min, a współczynnik przejść na stronę kontaktu wyniósł 0,38%. Kampania na Facebooku osiągnęła jeszcze lepsze wyniki: średni czas sesji 04:12 min i współczynnik przejścia na stronę kontaktu 0,80%.
Przeprowadziliśmy kampanię banerową w Google Ads, z której ruch był również odsyłany na portal AI Business, co pozytywnie wpłynęło na wizerunek VersaBox w oczach użytkowników i zachęciło ich do nawiązania kontaktu. W pierwszym miesiącu kampanii odnotowano 80 przejść na stronę kontaktu, natomiast w czwartym miesiącu liczba miesięcznych przejść wzrosła do 176.
Realizowaliśmy materiały popularyzujące wiedzę o AI i wykorzystaniu tej technologii w realnym zmienianiu procesów w przedsiębiorstwach. Przygotowaliśmy komunikaty prasowe, dzięki którym powstały wysokiej jakości publikacje w mediach branżowych i biznesowych.
Podjęte działania pozwoliły firmie VersaBox stworzyć specjalistyczny blog wypełniony wartościowymi treściami. Dzięki starannie przemyślanemu doborowi tematów wyeksponowane zostały mocne strony oferty klienta. Powstała bogata merytorycznie, a przy tym atrakcyjna baza wiedzy o intralogistyce 4.0, której najważniejszym elementem są roboty i oprogramowanie VersaBox.