Kaminiarz – Lubię na boczku

kategoria:
3 min

To było dla nas jedno z ciekawszych i bardziej nietypowych wyzwań z dziedziny kulinariów. Czy można pięknie i smacznie edukować o boczku? Czy da się wypromować produkt kojarzony przede wszystkim z ciężką amerykańską lub włoską kuchnią w czasach „fit”? Dla marki Kaminiarz, wiodącego producenta m.in. bekonu, postanowiliśmy się zmierzyć z tym wyzwaniem!

Do tematu postanowiliśmy podjeść z przymrużeniem oka. Tak powstała koncepcja portalu „Lubię na boczku”. Serwis wypełniony autorskimi przepisami i zdjęciami, miał zbudować wśród klientów świadomość marki oraz samego składnika, jakim jest boczek. Burzyć mity i inspirować. Sama komunikacja na Facebooku miała natomiast zaciekawiać. Bawiliśmy się słowem, czasami nawet prowokowaliśmy. Miało być odważnie!

We współpracy z agencją Insignia zbudowaliśmy piękny i funkcjonalny serwis kulinarny, do którego przepisy przygotowywali Tomasz Lach z bloga Zajadam.pl oraz Dorota Wdowińska-Rozbicka z DorotaSmakuje.pl. Oboje przygotowali kilkadziesiąt przepisów oraz pięknych zdjęć, w których wykorzystują flagowy produkt Kaminiarza. Oprócz tego w serwisie publikowaliśmy artykuły, które miały na celu przełamywanie stereotypów związanych z boczkiem oraz poszerzały wiedzę na jego temat. Znalazło się nawet miejsce na nietypowe ciekawostki o bekonie (a tych jest całkiem sporo!).

Równolegle prowadziliśmy działania mające na celu pozyskanie wartościowych czytelników do portalu. Mocno postawiliśmy na optymalizację SEO, dzięki czemu już po pół roku pracy nad portalem frazy jak np. pizza z boczkiem, kanapki z boczkiem, dania z boczkiem czy przepisy z boczkiem znalazły się na wysokich pozycjach pierwszej strony wyszukiwarki Google.

W ramach projektu:

  • opracowaliśmy strategię serwisu, który miał łamać stereotypy o boczku
  • prowadziliśmy działania redakcyjne, dzięki czemu opublikowaliśmy kilkadziesiąt przepisów i artykułów edukacyjnych
  • koordynowaliśmy współpracę z influencerami kulinarnymi
  • odpowiadaliśmy za obsługę kanałów oraz komunikację w social media Lubię na boczku – Facebook oraz Instagram
  • prowadziliśmy zaawansowane prace optymalizacyjne, które już po 6 miesiącach przyniosły wymierne efekty
  • odpowiadaliśmy za obsługę kampanii mediowych

udostępnij artykuł:

Facebook X LinkedIn

kategorie: