Z pierwszej, teoretycznej, dowiesz się, jakimi regułami rządzi się komunikacja content marketingowa bazująca na mediach własnych. Dowiesz się, jak zdefiniować wiadomości-klucze dla swojej marki, na których narzędziach wspierających sprzedaż musisz się skupić, a także czym jest i jak określić zwrot z inwestycji w marketingu treści.
Część druga przeprowadzi Cię przez najważniejsze techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu internetowego. Poznasz wady i zalety własnej domeny. Dowiesz się, czym jest hosting, jak zabezpieczyć swój serwis z treściami przed atakami oraz czy zawsze musisz zatrudnić grafika.
Na koniec nauczysz się budować strukturę efektywnego serwisu – takiego, który ludzie będą chętnie odwiedzać i polecać innym. Poznasz takie pojęcia jak menu marketing, mikroformaty i exit pop-up. Przeczytasz o generowaniu leadów, crossowaniu oraz strukturze artykułów, którą pokochają Twoi czytelnicy, ale i roboty Google’a.
Na co dzień w agencji full service content marketing ContentHouse, której jestem współzałożycielem, pomagam tworzyć strategie content marketingowe dla małych, średnich, a także naprawdę dużych firm.
Z wykształcenia jestem dziennikarzem, w branży marketingu i technologii działam od kilkunastu lat. Pisałem dla branżowych mediów (Marketing Przy Kawie) i byłem redaktorem naczelnym portalu Interaktywnie.com. Potem zostałem PR-owcem. Kreowałem wizerunek dla wielu znanych marek, a także odpowiadałem za wdrażanie ich strategii marketingowych.
W tak zwanym międzyczasie z moimi wspólnikami założyłem agencję content marketingową ContentHouse. To było w czasach, gdy nikt jeszcze nie wiedział, co to jest ten „content”. Dziś w agencji wraz z moim doświadczonym Zespołem, tworzymy nagradzane strategie oparte nie tylko o treść pisaną na blogach i portalach firmowych, ale także wykorzystujące algorytmy AI, social media, influencerów, formaty wideo, ale przede wszystkim – dobre i świeże pomysły. Stworzyliśmy kilkadziesiąt blogów i portali. O najlepszych praktykach możecie przeczytać w tej książce. Jestem też pomysłodawcą i współorganizatorem konferencji Akademia Marketingu oraz Augmented Advertising & Sales w Warszawie.
Żeby nie było, że szewc bez butów chodzi założyłem jeden z najważniejszych serwisów branżowych – SocialPress.pl (i nadal jestem redaktorem naczelnym), a także pierwszy w Polsce serwis śledzący możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie – AIBusiness.pl. Jeżeli czytasz takie serwisy jak komerso.pl, mobileclick.pl, marketinglink.pl czy contentstandard.pl, to wiedz, że one również wyszły spod ręki Zespołu, który mam przyjemność i zaszczyt prowadzić.